Monday, May 2, 2011

Menghadiri kenduri Tok Lang Bedah

Sabtu 30/04/2011
Awal pagi aku ngan abang gi PERODUA. Dah buat booking utk servis Alza. Ni kali yg ke 4 dah. Kali ni abg soh dorang wat alignment dan tukar tayar depan ke belakang dan tayar belakang ke depan (hehe..) utk tujuan balancing.
Dlm tempoh menunggu tu..sempat kitorang melintas jalan ke Sinar Cafe nk serahkan album Iqlima dan suaminya yg OTW pulang ke kampung mentua di Kedah.

Balik umah siap2 sbb jam 12 tengahari...dh janji ngan mak dan abah nk ke kenduri kawen anak Tok Lang kat Taman Sri Kota, Taiping. Jd, kitorang ke umah mak terlebih dulu dan tak lama kemudian Anas dan Sela pun sampai ler jua bersama kak idah dan filzah.
Mula2 abah nk bwk kete dia je sbb mak kata lepas kenduri takde nk singgah memana pun. Kitorang ni nk singgah kat TESCO lak lepas kenduri tu, hehe. Yang Sela ngan Anas lak..katanya nk jumpa kawan dorang kat Kuala Kangsar lepas kenduri tu.
Tp last2..mak ngan abah naik skali ngan kitorang. Manakala kak idah serta anaknya..naik ler ngan Anas.

Sampai2 kenduri..biasalah...dijemput makan terlebih dulu, kan..hehe. Tp makan di meja lain2 psl orang ramai dan meja pulak guna meja bulat..takleh ngada2 nk tunggu satu meja pulak.

Dh selesai makan...aku masuk umah nk tgk pelamin..perkara biasa laa..nk tgk pelamin, kehkeh.


Dah keluar..aku ajak Tok Lang bergambar bersama.
Alamak!! tok lang terkelip mata lak masa ni. Hmm..sbb amek gambo ngan henpon abg aje..maka takde ler nk tgk2 check balik gambo tu, hehe..

Ye..pengantin dh sampai. Ada 2 pasang pengantin yg dirai hari ni iaitu Gee dan Nana bersama pasangan masing2.
Pengantin senior jalan dulu ye..hehe..

Seperti biasa...aku mesti nk bergambar ngan pengantin...amek aura seri dorang..hahaha.
Bergambar ngan Gee dan pasangannya.

Ni ngan Nana pulak..

Mak ngan abah sempat bersembang terlebih dulu ngan Tok Lang sebelum beransur pulang..eh..tak pulang ke umah pun lagi, hehe. Pasal, kitorang singgah kat Tesco dulu beli barang2. Sela pun tak jadi ke Kuala Kangsar sbb kawan dia dh nk balik ke Kedah.
Kemudian..OTW balik ke umah dari Tesco tu...bawak abah singgah kat Al-Ikhsan.

TAMAT

Nota;
Beruntung ler
sesape masuk baca kat sini. Percuma je leh baca citer dan tgk gambar2nya. Takyah nk byr2 mcm kena beli majalah atau sokabar...kahhhhhh..(mcm bagus!!)

3 comments:

makdara TERdiva said...

pengantin senior tu yg mahal :)

Rinna said...

Cantik pasangan pengantin tuh.. meriah gitu majlisnyaa.. :)

[-suziey-] said...

hahahah baca note last tu trus tergelak terbahak2..adeiii..lupe trus nk komen ape..hahahahaa