Sunday, March 29, 2015

Ke HatYai dengan keretapi - 5

20.04.2015
JUMAAT

Situasi...kat Pantai Samila.
Pantainya memang cantik...tapi air laut utk mandi-manda mmg tak berapa menarik walaupun nampak ada jgk yg mandi manda kat situ.

Kat sini bawak dorang tengok patung duyung tepi laut tu.
Juga bawak tengok patung sang kucing ngan sang tikus.
Kedua-dua patung tu dibuat kat situ konon2nya ada mitos yg berkaitan.
Bergambar ngan yg ini dulu sebab dekat ngan tempat van parking, hehe.
Dulu kitorang gi...tak perasan pun patung meow ni. Baru buat kot lepas2 tu, hahaha.
Jadi kali ni sampai sini sekali lagi...haruslah bergambar ngan sang meow ni.

Kemudian...jalan kaki ke sang duyung yg tak berpakaian tu, huhu.
Di situ mmg ramai laa yg tunggu turn nak bergambar. Kena rebut...kalo tak rebut...lambat ler giliran kita sebab ada jer yg datang nak potong giliran (pandai2 ler wat giliran sendiri yg adil, ye...hehe)..

Tak dinafikan...kat sini, mahupun kat mana2 tempat tarikan kat HatYai Songkhla ni.....pelancong2 ramainya dari Malaysia jgk. Serupa laa situasinya macam kat Bandung tu. Tapi masing2 buat tak tau aje....mmm...

Kat sini Sela dan anas sempat laa beli loceng angin tu utk koleksi kat pintu pagar umah dorang. Satu loceng angin...bermaksud dari satu tempat cuti2 makan angin. Tu sebab kena datang sini sbb kat sini loceng2 anginnya lain sket bentuknya. Bukan lah semata2 nak bergambar ngan tarikan patung tepi pantai tu pun.

Aku lak...apa lagi..tak ketinggalan membeli buah pelam ngan asam boi manis masam pedas yg mmg unik rasanya. Hanya di siam jer leh dapat asam boi gini, hehe..

Kemudian gerak ke pasar terapung lak..

Nota ALONA:-
~Setiap entry aku dalam blog ni...aku tak bertanggungjawab kalo penerimaan yg salah dari maksud aku yg sebenarnya pada setiap ayat yg aku catitkan di sini. Baca dengan intonasi maksud yg baik..InsyaAllah penerimaan maksudnya jgk dapat yg baik. Terima kasih ;) wink wink.

1 comment:

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam sis alona,
lucah sungguh duyong itu he3