Monday, June 15, 2015

Hantar akiss..

14.06.2015
AHAD

Setelah cuti ngam2 14 hari...hari ni akiss pun kena laa balik ke asrama semula. Aku ajak yui gi skali sebab kak nor gi kelate 3h2m.

Dah babai akiss...kitorang singgah kat econsave. Dah lama kitorang tau kat Parit Buntar tu ada econsave tapi tak konfem kat area mana, huhu. Hari tu...mengingatkan kembali dengan berpandukan perbualan 2 orang kakak2 yang aku dengar kat mesin atm maybank di stesen petronas bandar parit buntar (al-kisah tahun lepas, hahaha)...maka kitorang pun gi area situ. Ok, jumpa jugak akhirnya. Terer, kan...sekali gi aje. Cuma berpandukan pada relevan perbualan dan situasi lokasi stesen petronas tu aje...kitorang leh cari, hahahaha..

Dari situ...terus cari kompleks yg baru dibuka utk barangan kemboja. Err...bukan barangan kemboja kot...tp barangan yg dijual oleh orang kemboja terutama tudung2, pakaian siap....gitu lah.
Tak jauh pun dari econsave Parit Buntar. Dari pagar econsave tu..keluar sket ke kiri..nampak simpang kanan. Dari simpang tu dh nampak bangunan di bawah ni walaupun ke dalam sket.
Ni laa kompleks nya...takyah gi pasar kemboja dah. Kat sini hari2 bukak, hehe.
Gerai kat dalam bangunan ni mmg banyak. Sangat banyak. Mmg rambang jer mata tengok. Sampai tak reti nak pilih, huhu.
Kat dalam kompleks tu..
Kompleks ni adalah dari sebuah gudang atau kilang kecik yg dh ditinggalkan, tak digunakan. Sebab bukak hari2...maka takde laa orang tertunggu2. Tempat parking banyak kat situ...tapi rasanya musim bulan puasa ni tentu tak cukup jugak terutama ujung minggu, huhu.

Kat dalam tu panas ler sket...mmg tak berapa selesa laa kalo bawak bayi. Harapnya...kalo gi shopping kat sini...takyah laa bawak bayi. Biar bayi dok dalam kereta aje ngan somi. Yg pompuan jer masuk gi shopping, hehe..

Aku takde beli apa2 pun kat situ. Aku ni memang tak reti nak membeli kalo pilihan terlalu-lalu banyak sangat cenggini. Fokus mata aku mengembang. Tak leh nak bagi tumpuan yg mana berkenan. Tu sebab aku suka gi kat pasar malam atau pasar minggu Kamunting aje. Ruang yg terbuka mcm tu...membuatkan aku pun rasa selesa. Pilihan pun tak terlalu banyak mcm kat situ. Tapi itu aku, ye. Orang lain...mesti ramai yg sukakan pilihan yg banyak cam kat kompleks kemboja ni, wink..wink...

Nota ALONA:-
~Sekian...

No comments: