Thursday, July 23, 2009

Alahai..seboknyer dia!

Sebenarnya dah 4 hari aku tak berpeluang melawat blog kengkawan bertanya kabar dan memberi komen apa yg patut, hehe. Pasal aku mmg takde masa. Rindunya aku kat kengkawan sumer.
Alahai, seboknyer..
Ni pun..aku online jap pasal nak check JADIK ke isu setem baru KUAR ARI NI???

Mmg sblm ni ada entry baru pasal pindah trip 3 (LANGKAWI) tu tapi aku dah wat awal dan schedule kan masa utk dia publish kat blog.

Al-kisahnya..cik abang ku bercuti lebih seminggu (Sabtu, Ahad + 5 hari bekerja + Sabtu, Ahad..leh ker kira cenggitu nak bg nampak banyak?..huhu). Jadi aku kena ler layan dia kan..hehe..
Huhu..layan mengecat umah ler. Kitorang ni tengah gigih berhempas-pulas mengecat dinding luar umah berserta pagar dan tembok2 pagar..tak lupa gak gril2 umah (huh!).
Keje2 ni kitorang wat berdua dan kekadang dibantu oleh Angah dan Akiss (time diorang dah balik sekolah ler).
Pasalnya..kalo nak upah orang..mak aii!! tak terdaya wallet abang mahupun dompet aku tu. Pastu..org yg wat tu bukannya ikhlas pun mengecat. Wat asal siap aje. Pasal bukan umah dia, kn. Dia mengecat tu sebab nak duit aje ler. (ni alasan org takde duit nk soh orang lain cat..huhu)

Psst..gambar ni abang ler yg sebok ngambek. Aku dah khusyuk mengecat dah. Takpe ler..leh gak aku taruk gambo ni dlm blog..ngeh2
Gambar aku tgh gigih mengecat pun ada tapi aku tak taruk sini ler pasal tak pakai tudung..hehe


APA YG AKU SEBOK SGT? (kena catit...huhu)

1. Cat dari pagi sampai kul 1.15 ptg. Pasal nak masak..anak2 nak balik dari sekolah dah.
2. Masuk umah..sempat ler masak nasik dan 2 mata lauk. Jadik ler..tengah2 letih kan. Ni nak jimat punya pasal jugak ler. Kalo tak..gi makan kat MASA aje, huhu.
3. Kul 2.30 amek angah abes kelas tambahan kat sekolah dia. Semalam pulak amek akiss sekaligus pasal Akiss ada koko sampai 2.30ptg.
4. Balik2 tu..sambung mengecat balik! 5.10ptg berenti.
5. 5.45ptg lak kuar pi Rakan Muda training netbol. Kul 7.10 petang sampai umah..
6. 7.45 kuar hantar Angah tuisyen. Pastu hantar akiss mengaji. Walaupun dia dah tamat 4x tapi aku tetap soh dia pi ngaji pasal dok umah pun..menyonteng kertas aje!
7. Balik umah lipat baju, basuh pakaian siang..(aku basuh 2x sehari - malam sekali, pagi sekali)
8. 9.20mlm..kuar pulak pi amek akiss abes ngaji..terus amek angah abes kelas tuisyen nya 9.30mlm.
9. Balik umah..seterika uniform sekolah sambil tgk tv..
10. zzzZZZzz...Tido tak sedo diri...Letih,!! huhu..

Jumaat sok pi amek along pulak kat PH utk pulang bermalam. Walaupun Jumaat-Ahad aje..tapi sian pulak kalo tak pi amek. Yelah..dia budak lagi. Kalo dah tua sikit tu..leh lepas naik bas awam aje. Maktab sediakan bas cuma utk cuti penggal & cuti Aidilfitri aje.

Aku skang ni tengah pulun training netbol. Aku terpaksa ler pi pasal aku ni baru aje join netbol balik. Skill lama semua dah tumpol..kena bagi tajam balik ler! Tu pun kot ler leh tajam..pasal dah tua..ngeh2.
Pasal Ahad ni ada karnival sukan Rakan Muda Kamunting..lawan ngan mcm2 pasukan yg dasyat2..
2 Ogos nanti ada Karnival Netbol lagi..

Petang ni pulak ada lawan persahabatan ngan budak2 sekolah Teknik Tepen kat padang diorang.

Petang sok kot sempat...lepas balik amek along kena gi training lagi..(kalo sempat dan kalo larat ler!..heheh)

Sabtu nak gi Pesta Duyan Bukit Gantang..dah janji ngan along.

Ahad..lepas lawan netbol kat KEMTA..nak pi hantar along balik hostel ler pulak kat PH nun! JENOHH..

InsyaAllah, ada masa aku melawat blog kengkawan. Mesti aku dah banyak terlepas entry2 baru diorang ni, hmm.

Allamakkk!! ari ni ada kuar setem isu baru ler...aku kena kuar gi pos ofis!!

7 comments:

Suziey Ahmad said...

umangaih..bz nye..ekkeek:D waaa stamp collector tegar ni..ekeke:D

Gieyana said...

waaa..gigih akak mengecat yer..nk panggil geng contract akak cat rumah sy bleh? kekeke...

~ Betui ar kan..x pakai tudung mn bleh tempek kat blog..haram tue!hehehe...sy pon x akan tempek gambar without tudung taw!:D

Unknown said...

untungnyer dapat anak bujang cam ni..hehe

Krasz bAtu said...

penggumpul setem ...
i dah tinggal kan bidang tuuu
hhehehee

Hana Kamaruddin said...

fuhhhh....betul2 sibok akak ni.mengalahkn PM laks..huhu

TokNabe said...

Jadual yang padat..... memang sibuk betul tu.

DeLLas said...

tu kira budak2 tu dah pakai baju yg abes burok la ye? hehehe..