Tuesday, July 14, 2009

Sape pindah ni?

Sat..sat..ada 2 gambo menyebok sekali dlm entry kali ni ye, hehe..

1) Masa nunggu akiss tak abes kelas taekwando kat Rakan Muda..kitorang pun dok kat area cafe utk berwi-fi..hehe. Tp aku guna jap aje..pi menziarah blog kengkawan. Pasal aku nak tengok Akiss kat dlm dewan.
Pastu, abang lak take over..gi forum binabadan dia ler..ngeh2. Angah setia menemani abah dia.

2) Masih sempat membeli rambutan kat tepi jalan area Stesen Petronas tu. Mula2 nak beli duyan sekali tapi..mahal laa pulak. Ye le...area Taiping skang ni buah belum betul2 luruh lagi.

Haaa..ni baru betul citer ngan tajuk, okey..

Aitt? sape ni dok dlm kotak ni? Hmm..jawapannya; Anis..
Org tengah sebok dok packing barang2..dia leh masuk lak dok dlm kotak tu. Mentang2 laa dia tecik, huhu.

Hari Ahad ari tu..adik abang, Ella pindah umah. Tak jauh pun dia berpindah..dari Kg. Jana Sambungan ke Taman Kamunting Bestari aje. Perkhidmatan lori..4x angkut gak laa termasuk pasu2 bunga dia.
Trip ngan van abah..ada laa beberapa kali gak tapi cuma bawak barang2 kecik dan barang2 dlm kotak aje ler.
Disebabkan van sampai dulu..kitorang sempat mamam nasik lemak bungkus lepas dah abes angkat barang2 dlm van.

Lori trip pertama dah pun sampai.
Lepas lori nak wat trip ke-2..baru van pun ikut wat trip ke-2, hehe..

Abg ngan Anas dok ngangkat kabinet tv..Abes segala muscle dan urat tangan keluar masa tu, huhu.

Bila dah settle sume trip..makan time!!
Cenggini ler..makan berkelah-kelah. Maklum ler..umah org baru pindah, no!
Jemput..jemput..(memandai aje aku ni..hehe)

Anis yg seronok dok umah baru..bilik baru..hehe..
Katil tak sempat taruk tilam lagi...

Hmm..bab wayar-mewayar ni mmg abang pro.

Hmm..budak2 pempuan ni dah dok melepak dlm bilik Ain dah..

Anas ngan aksi menggerudi lobang utk diletakkan kuali astro, hehe..

Terbongkok-bongkok cari apa tu, abang?
Disebabkan abang sgt yakin ngan keje menanggalkan kuali astro dan memasangkan semula kat sini..maka takyah laa panggil 'org kedai' wat sume. Alhamdulillah, sukses.

Piluih antara asisten yg menjayakan pemasangan Astro tersebut..hehe..

8 comments:

POSH76 said...

sonoknyer pindah umah baru...tp bab nak bawak barang yg tak larat tu...hehe

[-suziey-] said...

waa sempat lagi enteprem beli motan:p

oo pindah sekangkang kera jek..ekekek:D akk jadi cameraman ke? sume keje org je buat..hahah:p ouh ade la tlg pk nk angkat almari tu sorang2 ke x ek..haha:p

oMMy fiRuz said...

musim doyan kat kg sy (tlk intan) hanya stat lps pose @ raya..:)
ni email sy kak :- cilo_wan@yahoo.com

~Atie+Farid~ said...

pindah umah...bestnye duk umah baru...

Wife to Firdaus Ghazali said...

amboih...nih boleh mintak keja ngn astro nih :)

ikiqzana said...

mesti penat kan pindah umh baru... tapi seronok...

CINTAMANISZ Lite said...

Hi kengkawan..sebenarnya..bkn akak yg pindah umah tau!

Adik ipar akak yg pindah ni, hehe..

shi3la said...

kalo reramai yang tolong kejap jerk dah leh siap..kalo sensorang terkontang kantingg gak...jenuhh lerrr..

haku ader makcik kat kg jana tau kak...ader maklong kat taman Azizul Rahman...selalu gak ler lepak tepeng..nanti one kiter jumper yer kak..

eh kak hubby akak LAP gak ker..jager loji erk...ntah2 kenal ngan kitaorg nyer group..kitaorg pon ader cover kawasan tepeng gak..huhu