Monday, July 27, 2009

Pesta Durian Bukit Gantang 2009

Hmm..kembali aku mengemaskinikan apa yg terkini..hehe. Kali ni pasal Pesta Duyan ler. Pesta kali ni kalo nak makan duyan (bg yg tak mengenali tukang kopek duyan kat situ mcm kitorang ni ler..) dikenakan bayaran RM1 kupon utk satu bekas polisterin duyan. Kalo tak elok isinya..leh tuko ye!

Rasanya baru tahun ni yg dikenakan kupon RM1 duyan + cabutan bertuah ni. Tahun2 lepas mmg free sebenar-benarnya, (betul kan Pak Aji??). Diorang wat cenggitu ada ler sebab-musababnya.
Dengar citer..dah 2x wat cenggitu..duyan belom tengahari dah abeh pasal yg dtg tu bukannya nak makan kat situ tp diorang leh amek pulak berbijik2 duyan taruk bonet keter ler!! Ni jenis tak hengat 'org belakang' ler ni!


Jadinya..yg jadi mangsa adalah pesta duyan tahun ni ler, kan!! AJK dah wat sistem bayaran ler pulok!!
Tapi bagi aku..apa laa nk komplen dan bising2, kan? Satu polisterin tu..penoh!! kalo beli sebijik duyan pun..belom tentu leh penoh cenggitu. Tambah2 ada yg berulat!!!
Yg mengopek duyan tu pulak...tangan kanan diorang semua guna sarung tangan aku tengok!!

Isi pun sedap2 gak ler. Puas hati. Kitorang ada dpt gak isi duyan yg dah nak masam..jd kitorang gi tukar. Senang je diorang bagi tukar. Jadi..apa lorat sgt nak komplen kata pesta duyan kali ni BUKAN JOM MAKAN DUYAN tapi JOM BELI DUYAN????

Tak bersyukur ler diorang ni. Aku rasa..org yg byk songeh cenggitu ler agaknya org yg pulun amek bwk balik berbijik2 taruk bonet keta pada pesta duyan tahun2 lepas, kot, ek??


Kitorang beli 5 + 2 kupon. Leh tambah 2 lagi tu pasal duyan sedap..tak puas ler pulak!! ngeh2. Tapi kitorang tak tunggu pun sesi cabutan bertuah..lambat ler ngan ucapan per ucapan perasmian bagai..


Aku tu bkn apa tunjuk2 tu..aku tunjuk kaki aku dah dikejan oleh tekak agar cepat sket melangkah cepat2 ke tapak pesta utk menikmati duyan!! heheh..

Ni aksi para pengopek duyan yg sangat sebok melaksanakan tugas yg glemer ini!!

Gambar di atas pulak adalah gambar di persekitaran tapak pesta..
Gambar pertama di dlm kolaj gambar di atas adalah mesin pengasingan isi dan bijik duyan.

Akiss bergambar ngan produk2 berasaskan duyan seperti kordial, kaya dan sambal tempoyak segera..
Diorang wat produk2 ni menggunakan mesin pengasingan utk
mengasingkan isi dan bijik duyan . Takde ler manual ngan tangan..hehe)

Huh!! tengok aku punyer ler menjeling!! Marah ke??
Jawapan; Idok ler..aku tengah tgk sape yg nyanyi ngan band tu?? Sore tak best pong!! huhu..

Oohh..angah bangga memegang tiga bijik duyan sudah tidak berduri di dlm polisterin itu..kehkehkeh..

Kaki aku dah tak menggeletar bila dpt makan duyan..ngeh2!! Leh caya ke??

Along ngan angah pulun makan duyan. Akiss aje kurengg..leceh ler Akiss ni!

Muka ku telah bercahaya bila dh pueh makan duyan.
Bonus; muka ku pun telah mengembang bila gas duyan telah memenuhi di ruang sel2 kulit yg berminyak tu, huhu..


Alahai..anak sape laa ni?? Bukan main dressing pi pesta duyan mengalahkan nak pi wat konsert ler!!

Nota; Kwn budak tu..beriya2 pujuk ckp aku nak amek gambar..tapi dia tak nak gak..
Dressing lawa2..tp malu2 pulak nak amek gambar. Lepas aku dh snap gambar dia ni..dia terus aje lari pastu terjatuh dan nanges pulak, kehkehkeh.
.Tu ler sape soh lari, kan dah jatohh!!

Org utan dah takde..mgkn diorang nak tukar shif ler.
Sementara tu..pentas ni dipenuhi ngan orang kampung, heheh..


Mende ler yg aku anak beranak ni dok tgk??

Laa..pintu gerbang bertangga ni yg beriya kitorang dok tengok tadi?? Ingat ape ler sangat!! Wat suspens aje..

Sementara nak sampai ke tangga pintu gerbang tu..akiss nak eskrem. Aku pun beli ler utk ketiga-tiganya sekali. Kang ada yg kecik ati lak..huhu.

Gambar dari view atas pintu gerbang.
Hmm..ni sape ler yg punya keje kalo tak cik abang ku itu..
Nampak tak aku yg mana??


Dialog ni sebenarnya terjadi bila yg sorang tu tengah menunjuk ke atas pintu gerbang;
"Eh, org kat atas tu amek gambar laa. Ada sesape yg glemer ke kat sini?".

Oleh disebabkan soalan itu ler munculnya dialog seperti yg tertera kat gambar tu, ngeh2.
(Sesekali perasan..apa salahnya, kan?? huhu)

Tgk tu..aku pulak yg nak amek gambo abang kat atas..
Budak pempuan belakang tu tgh pikir aku tu amek gambo sape..huhu..

Hmm..tu dia abang!!
Aku sempat amek gambar cenggini aje ler dari bawah..huhu..

PASAL???..


Pasalnya..aku sebok nak memilih buah salak madu ni ler! RM4 sekilo..tapi kalo beli 3kg RM10!! Apalagi?? Tak reti2..beli ler 3kg. Aku ni kan dah lama tak jumpa buah salak fresh. Asek2 yg jeruk punya aje!!

Eh..ada gambo sesat ler!!!
Ni ler gambar detik2 abang menghabiskan mengecat umah di dinding luar yg tinggi itu..huh!!
Kena guna tangga 10 anak tangga + galah aluminium 3 lapis (pjg dekat 20kaki) utk mengecat dgn gigih di sebelah atas tu!!
Sayup aje nampak berus cat tu..hmm..

Hmm..abang dah start keje balik ari ni. Ada lagi saki-baki yg perlu dicat sebenarnya. Tp tempat yg tak berapa rumit sgt ler. Ada yg aku leh sambung. Ada yg abang perlu sambung..ngeh2.

Sebenarnya..byk gambar & citer sdg tunggu turn utk aku masukkan kat sini. Ada yg terkemudian dari entry hari ni..dan ada jugak yg terdahulu dari entry ni.

6 comments:

J@J@ / Bini The Rock said...

waaahhhhh..sedapnye mkn dorian byk2 ye kak!

Kat BP tpt sya ni dah abes dah musimnya. Terlior je tgk tpt akak tgh melana camtu sekali...

Ade smbl tempoyak ekk kak??

pergggghhhhh!!!! mst sedapppppp....

:q

[-suziey-] said...

hooho..syioknye...xpnh dpt meraa pesta ni..heavennye mkn duyan..huhu

ibu_umairah said...

salam kak.......best nya meraih kan pesta duyan!!!!!!!!!tapi as tak minat.....hee.heeeee

TokNabe said...

Banyaknya durian.... kat tempat saya dah slow durian ni, dah tak ada yg jual2 lagi.

Banyak makan durian nanti sendawa bau durian, kentut pun bau durian.. hikhikhik

kakyong said...

meriah nya ... rugi x pegi..

hahahhhaaa... vogue sungguh anak dara org tu.. siap dgn but lagi...

sad said...

thomas sabo bracelet Some basic considerations can help a person to get the right par of shoes. Below are some of the important points that one may need to think about before getting the shoes. thomas sabo bracelets Style is not that important - majority of the people choose their tennis shoes considering only brand names and its looks. discount thomas sabo bracelet They don`t keep the importance of their feet up front most of the times. It can be a little hard to give up an awesome looking pair of shoes that matches your personality cheap thomas sabo bracelet But when it comes to the usage, they should be chosen based on their functionality. The tennis shoes that one is purchasing should be able to protect and support one`s feet ideally. thomas sabo bracelet clearance They are equally as good for keeping the water and weather away from your feet and both brands offer cheap golf shoes as well as their many expensive varieties. thomas sabo Shopping at FootJoy or Adidas can give you fashion, color, and a large line of shoes online and in stores.At any rate, be mindful of our golf game if you are a real competitor--know that shoes are the most vital part of your golfing attire. discount thomas sabo You need to shop around, compare prices. And get the most for your money. thomas sabo sale uk That doesn't mean you should opt for a pair of discount shoes that also have cheap quality. What would be the point of purchasing a shoe that is not comfortable to wear. thomas sabo jewellery If you care anything about your success in golfing, shop around. thomas sabo silver The Heel Box - it is an important part of the shoes.