Monday, April 18, 2011

Beberapa gambar mak di sana...

15/3 - 28/3/2011

Gambar ni aku cilok dari blog adik aku FADEL. Aku cuma amek bbrp keping aje (bbrp keping?? hehe..) Kualiti gambar mmg kurang sket la..psl mak amek gambar ni guna hp mak jenis biasa2 punya aje. Nak guna gajet2 yg lain mak tak reti sgt.
Tak kisah laa..daripada takde, kan. Sekurang2nya ada gak gambar kenangan mak masa menunaikan umrah utk pertama kalinya. Semoga ada rezeki mak dan ayah lagi utk ke sana dan rezeki aku sekeluarga juga menjejakkan kaki ke bumi Mekah itu..InsyaAllah.

Segala keterangan gambar ada ler dicatitkan kat blog Fadel tu. Sbb masa dia wat entry tu..dia ada kat umah mak, hehe.

Sekembalinya mak dari menunaikan umrah ni..mmg aku tak balik lg ke Bentong. Tak tau ler bila tu..erm..
Jadi, aku sekadar dpt cerita mak serba ringkas menerusi henpon aje.
Tp, bila tgk gambar2 mak ni..aku boleh laa membayangkan (tp tetap tak sama jika diri sendiri yg menjejakkan kaki ke sana, hehe) keadaan & situasi persekitarannya kerana tumpang membaca info2 detail berserta gambar pengalaman Suziey dan suaminya menunaikan umrah beberapa minggu sebelum mak aku gi.
Gi je blog
Suziey dan klik Diari Umrah dia kalo ada sesape yg nk join membaca pengalamannya tu.


Bila aku dh tgk gambar mak sepanjang kat sana..aku gembira sbb..wlpn mak gi sana sorang dan mengikuti rombongan jemaah yg rata2 mak tak penah kenal tapi urusan mak ketika di sana dipermudahkan. Mak dpt kawan yg baik2 dan sentiasa sudi bersama mak menunaikan ibadah bersama sepanjang berada di sana. Mak kat sana pun Alhamdulillah sihat wlpn ada batuk2 sikit.

Semoga mak dan ayah memperoleh rezeki utk menunaikan ibadah haji bersama2 suatu hari nanti, InsyaAllah.

nota;
Aku dh wat salinan ic 5-6 keping td..dan dh pos laju kat ayah seperti yg mak minta. Ayah kata nk cepat. Kena ler aku terus gi fotostat ic kat kedai sebelah Pej.Pos Taiping lepas amek akiss dari sekolah.
Kemudian terus beli sampul pos express utk dijamin sampai esok, ngee
(poskod kat umah ayah/mak aku dlm zon A, ye..hehe). Kena wat hari ni gak..pasal esok Perak cuti Hari Keputeraan Sultan Perak...pej. pos tutup. Nanti lagi melambatkan...

6 comments:

SyaNa said...

ntah bile turn saya kak
sama2 la doa murah rezeki kite ni ye

DeLLas said...

cilok mcilok pkara biasa.. kahh3..

atty's said...

semoga satu hari nanti kita akan sampai gak kt sini ye ..amin

ஐ๑makdara TERdiva๑ஐ said...

sape yg tak teringin nak pegi rumah Allah tu kan.. :)

wantie said...

memang sejuk jer bila lihat org ke sana. mudah mudahan suatu hari nanti giliran T & keluarga pula ke sana..

[-suziey-] said...

ouh rindunyaaaaaaa suasana sana..everytime tgk n3 ade gbr kt Mekah n Madinah..aduhhh sayu nya hati..sbb dh pnh tgk tpt tu..terbayang2 je masih kt sana.. huhu..insyaAllah niat yg baik slalu dipermudahkan..walaupn pegi sorang2..tp Allah sentiasa bersama tetamu jemputanNya :)