Wednesday, April 20, 2011

Dah mula survey

(Org lain mgkn dh beli dan gi menempahnya pun!!!..kuikui)

Hari tu...Fadel ada tanya: "Raya tahun ni nk pakai baju kaler sama lg ke?"
Aku pun kata: "Eh, mestilah..sbb InsyaAllah..1 Syawal thn ni giliran di Bentong", hehe..
Fadel: "Kaler apa?". Fadel ni tanya bkn apa...sbb Dayah dh nak kirim kat kak Suri dia utk tlg belikan sutera kat Ganu.

Bincang punya bincang..dh pilih ler satu kaler tu. Tp lain2 corak laa. Kaler je sama. Beli sendiri2. Takde ler beli dari satu kayu, hehe..

Jadinya...hari tu..aku ajak ler abang gi Taiping Sentral utk ke KAMDAR..nak survey.
Ada ke kaler tu?

Kat ruang legar TS...ada ler pameran pelbagai jenis kete keluaran HONDA ni. Leh tgk2 dan jengok2 aje ler..psl nak mengoder takde termampu ler, huhu.

Naik atas..akiss ni sebok ler membeli aiskrim kat kiosk Mc D dekat ngan Big Cinema tu. Aku terus je gi masuk KAMDAR.

Akiss ngan abah dia sempat ler meronda tgk2 poster filem apa yg sedang ditayangkan dan bakal keluar kat panggung tu, hehe..

Kat dlm KAMDAR tu..jenoh ler aku gi tgk2..tp takde yg berkenan ler..adeii..

Tgk..muka boring aje masa abg nk snap gambo aku tgh belek2 tu. Nanti, nak ajak abg gi Ria Moda kat Greentown Mall pulak ler. Ntah bila, aku tak tau ler tu.

Erm...kat Kamunting ni ada satu kedai kain menjuai stok pelbagai jenis kain dgn harga gila2 sbb kedainya terbakar. Mmg ramai yg gi membeli kain2 tersebut terutama utk kain langsir dan kain plain utk baju melayu.
Tp katanya tangan tu itam sket ler masa memilih sbb habuk dan debu2 dari kain dan mende yg terbakar melekat kat kain2 yg terselamat tu.
Aku pun tak gi lagi jengok2...lalu penah ler. Aku nampak dorang memilih tu dlm keadaan bergelap gak ler sbb elektrik takde..erm..camne laa agaknya situasi memilih kain hanya ngan cahaya semulajadi dari matahari aje?? huhu..

5 comments:

SyaNa said...

alamak debor plak
1 ape tak beli lagi
jgn xde org jahit udah

kak kedai terbakar tu kat mana??

makdara TERdiva said...

thn ni, baju melayu akim & faris dah siap dari awl thn lg..pakai yg buat masa kahwin makcik dia bln 1 aritu..

tggl nak tempah baju farhana dengan maknye jer :)

Kamsiah said...

buar persiapan awal..senang..tak kalut kan...

J@J@ / Bini The Rock said...

oh!! dah nak raya dah erk..?

warna ape tahun ni Kak? ehem ehem..
saya blom carik kain bahan lagi nih. Nak tgk kain langsir pun tak menyempat2.

Rinna said...

Amboi2 dah sopping nak wat baju raya yer.... Bestnyaa pakat2 pakai kaler sama yer.. seronok gitu.. :)