Saturday, May 17, 2014

Pasang plastik gini jer..

14.05.2014
RABU

Hari tu gi beli barang2 ni kat kedai hardware. Mujur aku keluar ngan kancil...bkn ngan motor. Sbb besar jgk rupanya lipatan plastik ni. Ngan gelungan dawai lagi. Eh, leh lak aku beli mop baru sbb dh lama aku cari mop jenis tu nak ganti mop lama jenis yg sama.

Petang tu jugak bila abang balik keje....pinjam tangga kat umah kak nor. Abang pun pasang ler. Assistant abang tentu ler aku sbb kitorang berdua aje kat umah masa tu.

Bila dh pasang tu...lega betul. Tempias hujan pun takde ler masuk bawah awning dh.
Leh letak rak kasut kat situ. Leh letak beskal kat situ jgk.
Semua barang kat berandah tu alih sini.
Berandah pun dh kosong gini. Leh nak lepak2 sini nanti..
Lapang aihh...
Gini ler pemandangan dari tanah sekangkang kera tu.
Menghala ke dapur...rumput baru nampak elok lepas diracun oleh abang, hehe.
Alhamdulillah, wlpn cuma macam ni tapi hati rasa lapang tul.
Takde nampak semak dh luar umah tu. 

Nota ALONA:-
~Alhamdulillah...

2 comments:

Khamsi Abdullah said...

nanti hari cerah angkat balik eh? takut panas je nanti..

Nad MamaZN said...

kemas je umah akak :)