Friday, May 16, 2014

Khasiat bunga buragas..

Korang pernah dengar bunga buragas??
Haa, kalo tak penah dengar lagi dan nak tau....ini adalah sejenis bunga hutan yg banyak terdapat terutama di hutan negeri Pahang ni. Orang2 asli kenal sangat laa bunga yg banyak khasiat ni. Bunga ni khusus utk orang yg mengidap kencing manis.

Jika diamalkan dengan betul...InsyaAllah, ia boleh menyembuhkan luka akibat kencing manis di samping mengurangkan kandungan gula ke paras normal.

Tapi bunga ni turut ada khasiat lain. Ia juga boleh diamalkan utk kesegaran tubuh badan dan utk awet muda.

Kesan sampingan takde ler teruk pun.
Permulaan guna...akan kerap buang air kecil sbb efeknya akan mencuci buah pinggang dan mengeluarkan gula2 berlebihan yg tidak diperlukan dlm badan.

Cara2 nak gunakan:-
~Ambil sedikit bunga tu...kalo nk kira sukatan leh laa amek dlm sudu biasa tu laa cenggitu.
~Rendam bunga tu dlm jag ngan air panas.
~Dah sejuk suam2 tu leh minum. Kalo abes air tu sebelum 24...leh tambah air lain kat dlm jag yg sama tanpa bunga yg baru.
~Utk esok leh tukar ngan bunga yg baru.

Utk satu kotak ni...penggunaannya leh tahan lebih sebulan.
Rasa airnya tu takde laa pahit pun. Payau sket aje. Biasa lah...mende2 penawar ni mana ada yg sedap, kan.

Harga istimewa untuk pengunjung entry ni bagi mereka yg berminat. Sekotak cuma RM60 termasuk postage.

HUBUNGI:-
011 28113359 - Sdr Ikmal Yusof


Jika korang ada kencing manis, baru2 dikesan ada kencing manis, ada keturunan kencing manis....leh laa cuba cara ni sebagai rawatan alternatif. Bunga semulajadi yg Allah dh berikan khasiatnya utk kegunaan hamba2Nya, InsyaAllah.

*Penawar penyakit kencing manis,
*Menyembuhkan permulaan luka dan kudis,
*Mengurangkan gula dalam darah,
*Menganjal dan menghaluskan kulit (awet muda),
*Menyegar dan menyihatkan badan.


Nota ALONA:-
~Usaha, doa, tawakal....InsyaAllah.

2 comments:

Nad MamaZN said...

baru 1st time dgr ni...

tifaanvar said...

sayapn baru th kewujudan bunga ni