Friday, May 9, 2014

Owh...harum manis

Punya laa tingin nak rasa buah harum manis.
Tahun2 sebelum ni...bila musim buah ni tiba asek tak berpeluang jer nak beli. Masa tu jiran sebelah umah aku pun tak pindah Perlis lagi. Tapi bila dia dh pindah sana...aku pun mintak tolong dia belikan, hehe. Mula2 aku mintak tolong kak ina beli dan pos kan. Tak kisah ler brp sbb kalo nak gi sana pun memerlukan lebih belanja dari tu, kan....semata2 sebab buah harum manis aje.

Tapi, rezeki aku pulak...rupa2nya ada kawan rapat keluarga kak ina yg dok kat Taiping ni pi umah kak ina musim harum manis ni. Jadi, kak ina belikan buah harum manis ni terus kat kebun....dan mintak tolong kawan kak ina ni hantar kat aku. Kiranya COD laa...takyah pos-pos, hehe.

Tp tu laa...dapat2 tu bukan leh terus makan. Kena peram dulu 2 hari baru leh makan.
Rasa dia mmg sedap ler. Isi dia mmg padat laa. Rasa mmg ada lemak2 santan. Sangat sesuai laa kalo makan ngan pulut. Cuma...kitorang makan ni tak makan ngan pulut. Makan mcm tu aje...
2 kg...dapat ler 5 bijik. Bkn murah2 buah ni. Beli kat kebun pun RM18 sekilo. Ini kan beli kat tempat lain, huhu.
Ok laa tu, kan. Tahun dpn ada rezeki leh beli lagi, hehe..

Nota ALONA:-
~Alhamdulillah...

4 comments:

Khamsi Abdullah said...

alamak! Sedapnye...musim die biasa bulan berapa. Lamanya tak makan.. Biasa kalau kena musim dan berada kat kampung, ayah yang belikan sebab dia suka buahan..

ayu Ismail said...

Akak pun minta tolong member poskan..sekilo rm 25
.beli 2 kilo tak termasuk pos..tapi pusa hati sangat lepas gian nak makan harum manis

Nad MamaZN said...

sana sini org dok citer pas harumanis ni..saya plak baru tau buah ni glemer hehe..

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

sy pun hari tu iwan pesan kt kwn..dh abis pon mkn

dh baru ni..pegi perlis terus mkn kt ladang dia..hehe..

mahal harum manis nie..haihh..