Saturday, May 10, 2014

Lega, dah siap..

05.05.2014
ISNIN

Alhamdulillah, akhirnya dh siap ler projek penambahan sket ruang berbumbung kat tepi umah ni.
Bkn tambah apa pun...awning dan lantai biasa aje.

Hari Ahad tu pekerja abg Man datang settle kan lantai.
Isnin pulak dorang datang potong tiang botol kat beranda umah ni utk lorong laluan ke lantai yg baru.
Ni ler tiang botol....
Tambah awning dan lantai simen kat ruang ni aje....
Kat sini nak taruk rak kasut, beskal dan lain2 ler. Nak kosongkan berandah tu.
Nampak semak sangat kalo semua nak letak situ...
Tepi pagar tu...kitorang nak letak pvc mcm khemah tu aje sebagai penghalang dari tempias bila waktu ujan. Nak tambah tembok...modal takde lagi laa. Duit banyak nak pakai ke lain. Utk sementara waktu 4-5 tahun ni...taruk ler dulu pvc dulu, ye. Tapi tak berbeli lagi pada tarikh ni,...hehe..

Selesai semua ni...terbang ler RM1200.00 tunaiiiii.
Tapi hati lega sebab umah pun nampak lebih kemas.
Dh tambah lagi satu pokok bunga gantung, hehe...
Nota ALONA:-
~Alhamdulillah...

3 comments:

Khamsi Abdullah said...

Alahai...seronoknya orang ada rumah sendiri ni..atas tanah pulak tu.. boleh tanam tanam, boleh tambah tambah..

Nad MamaZN said...

cantek umah depan umah akak tu ek

Siti Fatimah said...

tak pe kak, buat sikit sikit tak terasa sangat..