Wednesday, May 21, 2014

Beli mende terpakai..

Cuti hari wesak (13/5) tu jgk laa..kisahnya,
Kitorang balik dari Taiping...lalu kat depan perpustakaan desa tu...nampak ada khemah dan banyak perabot2 pejabat terpakai. Mesti dorang nak jual kan??

Kitorang pun singgah.
Eh, betul laa.. Dorang nak buat jual perabot2 pejabat.
Barang2 ni dari pejabat Gamuda sbb projek rel berkembar kat utara Perak ni dh siap dh pun. Barang2 tu pun dh tak akan digunakan lagi sbb ofis tu nak ditutup dh. Maka ia dibuat jualan gini.

Sebenarnya singgah situ aku target nak beli mende lain.
Dapat.......dapat!!!!
Tapi terbeli jgk mende lain, huhu...sbb murah kan!! Barang pun byk yg elok2 lagi laa sbb kitorang antara yg terawal gi situ. Berpeluang ler nak memilih mana yg elok2...paling elok, hihi.
Ni aku tengok kabinet pintu slide ni..
Tu...kerusi2 dari bilik miting. Byk yg elok2 lagi sbb miting ni bkn selalu, kan.
Pilih punya pilih...
Amek drawer 3 laci (RM30), kabinet besi tu (RM120), kusi pejabat yg leh ejas dan beroda (nak ganti kusi meja komputer abang yg dh senget dh) RM50, pastu kusi miting ada tempat letak tangan kiri kanan tu pun amek satu (RM40). Guna duit Inaldafoto, hahahaha..

Dh bayar...balik umah....abang pi bagitau kak nor pulak. Dahhh kak nor pun terjebak gi beli, hoho.

Barang2 kitorang...petang baru dorang leh hantar ke umah sbb dorang kena hantar pembelian orang lain sebelum kitorang tu dulu. Mmg dekat jer ngan umah tp kena ler berhantar ngan lori jgk terutama kabinet besi tu, kan. Kak nor pun ada beli sebijik kabinet besi ni dan beberapa barang yg lain, hihi.

Petang tu jugak mengemas. Tak selesai....sambung lak belah malam, haha.
Segala barang leh sumbat...aku sumbat dlm kabinet besi tu.
Tingkat ke 3 kabinet ni aku sumbat novel2 aku yg dh melimpah2 dari 2 rak yg sedia ada. Rasanya bila dh lapang2 masa nanti aku pun nak join ler car boot sale kat sekitar Taiping tu. Nak jual novel terpakai ni. Separuh dari jualan leh sumbangkan kat mereka yg memerlukan, kan?? InsyaAllah, laa...ada rezeki leh buat gitu.
Untung gi beli awal kalo ada jualan gini. Kita leh pilih yg elok2.
Esok2 tu ikut nasib laa.

Nota ALONA:-
~Alhamdulillah, wlpn terpakai...tp barang2 masih elok dan kitorang memerlukan.

6 comments:

Rinna said...

Untung laa tuh dpt harga murah..gitu..

Nad MamaZN said...

mmg untung sangat ni kak! nmpk baru lg

WongSuroboyo99 said...

Assalammualaikum .... :)

attyfir said...

mmg byk untung, barang pun elok je lagi.dpt hrga murah pulak tu

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

untung ni dpt brg murah...

Siti Fatimah said...

satu usaha dan niat yang baik tu kak. carry on.