Saturday, May 3, 2014

Roti terkini..

Macam2 skang muncul resepi2 baru. Dan cepat tersebarnya sebab dunia skang ada penggunaan internet yg sangat meluas.

Ni roti sarang lebah (translate dari BI) ngan butterscotch.
Tapi BUKAN aku yg buat ye.
Ni kawan aku kat sini yg bagi sbb dia mmg sorang baker...handal dlm bab2 ni.
Dia yg bagi kitorang rasa kesedapannya roti ni.
Aku ada amek resepi. Tgk nampak mcm mudah sangat. Tp yg nampak mudah tu yg tak terbuat2. Tak tau bila nak buat.
Kegebuannya...dan sos butterscotch nya...uii...mengancam. Tambah2 ada lak kuaci tu, kan...nyum!!!
Maaf laa..Takde resepi kat sini.
Aku ni bkn jenis letak2 resepi kat blog sbb aku pun byk dpt resepi dari internet jgk dan simpan dlm hp. Nak masak senang. Bawak hp ke dapur...leh rujuk bahan2 dan cara2 membuatnya, kehkeh. Dh tua2 pun banyak mende aku tak reti nak masak. Segan jgk tapi takde laa memalukan pun sbb sekurang2nya aku mencuba jgk.

Nota ALONA:-
~Terima kasih, anem...

3 comments:

Nad MamaZN said...

nampak sedap je... teringin nak buat tp kemalasan melanda hihihi

zainun yaacob said...

Slm,tak pernah terlps baca yg terbaru kat blog ni,rasa dkt sgt wlaupun tak pernah bersua,blh tnya asl kpg cintamanis kat bentong ke,sbb baru perasan nama kpg tu bila blk kuantan

Siti Fatimah said...

Meleleh aih tengok....