Thursday, November 27, 2014

Amek Angah...

26.12.2014
RABU

Angah dh abes exam Selasa, 25hb ngan paper subjek BIO. Tapi aku amek dia hari Rabu sbb bagi peluang dia rileks kemas2 barang tak yah tergesa2 dan berlapang2 ngan kawan2 setelah selesai berperang dalam dewan ngan soalan2 exam, hehe.

Aku gi sorang aje. Akiss ni susah tul nak kejut kalo dh dapat tido. Ikut mood dia aje, mm.
Sampai sana dh kul 11 lebih. Nampak angah tengah lepak ngan kawan2 dia bersembang kat kusi luar dewan selera.
Dah selesai angkut barang dan susun dalam kete...aku bagi peluang angah gi amek gambo ngan kawan2 dia yg masih tak balik lagi. Ada yg dh balik awal dari tu. Ada yg dh balik hari semalam dh..
Kat sini bangunan pentadbiran dan blok akademik pelajar2nya.
Semoga kami ke sini semula dengan senyuman girang di atas kecemerlangan angah nanti, InsyaAllah. Usaha sudah selesai...kini terus berdoa dan bertawakal lah.

Angah ni lebih kurang mcm along laa dulu. Elok2 jer bangunan dh cat baru, ada kemudahan2 baru....dah tamat belajar.

Dh melepasi pintu pagar pak guard...kitorang bergambar kat sini lak.
Dulu...aku dh ajak angah bergambar kat sini tapi angah kata...abes SPM nanti laa...
Jadi, disebabkan dia pun dh abes exam semalam...dh tak perlu nak sarung uniform maktab lagi...aku pun paksa dia pakai baju kemeja biru ngan tali leher. Tapi guna seluar trek aje, huhu... Takpe yg penting baju kemeja ngan tie tu aje, kehkeh..
Haha...ngan seluar trek aje. Ok laa kan!!
Berbeza tul ngan along masa abes exam dulu tu, hehe..
Tapi mungkin sebab along tu aku amek gambo betul2 dia lepas abes exam. Aku gi maktab along petang tu cuma amek barang2 aje. Maklum laa dekat jer, kan. Along lak tak balik lagi sbb nak luangkan masa ngan kawan2 dulu. Malam lepas Isyak baru kitorang datang amek dia balik umah.

Ok...masa utk selfie. Senyum!!!
Selamat tinggal MRSM Lenggong.
Terima kasih MARA kerana memberi peluang pada Angah utk menjadi anak MARA belajar di sini selama 2 tahun. Semoga Angah lebih cemerlang mengharungi alam akademik dan alam kehidupan yg lebih mencabar selepas2 ini. Selamat dunia & akhirat. Amin.

Tinggal laa akiss jer yg belajar di alam sekolah menengah tahun depan. Semoga akiss berjaya mengharungi cabaran PT3 dan layak utk bertukar ke MRSM Taiping utk menengah atas tahun 2016/2017 nanti. Amin...

Nota ALONA:-
~Alhamdulillah, syukur ke hadrat Mu Ya Allah....

1 comment:

ayu Ismail said...

macam baru je baca kisah angah masuk mrsm..ni dah abis lak...cepat je 2 tahun ya