Sunday, November 9, 2014

My Calendar Apps..

Utk para wanita...mmg bagus jgk ada applikasi My Calendar kat hp android korang.
Aku dh mula guna applikasi ni sejak Mei 2013. Dh setahun lebih ler aku guna applikasi ni. Senang tercatat rekod period tiap2 bulan kat hp jer.
Bila kita dh tanda hari pertama period utk bulan tu....applikasi ni siap2 dh kira bila pulak jangkaan tarikh period utk bulan seterusnya dan ada jgk hari subur kita. Bagi yg merancang utk hamil tu...applikasi ni InsyaAllah, boleh membantu bila hari subur tu, ye selain kita sendiri leh periksa secara manual, hehe..
Bila dh beberapa bulan kita catatkan rekod tu kat sini...applikasi ni boleh kira perkitaran haid kita berapa hari, purata tempoh kedatangan haid tu berapa hari....
Sebenarnya mcm2 lagi dlm applikasi ni khas utk wanita. Kalo kat Calendar tu..mcm2 leh nak rekodkan. Kat ruang Add note tu..kita leh catit nota, letak icon mood kita setiap hari, boleh rekodkan berat badan hari tu, catitkan suhu badan..
Tapi aku tak guna laa yg tu sebab aku guna ni utk catat period aku jer, hehe. Senang nak ingat berapa hari tinggal pose masa Ramadhan ri tu kalo terlupa hari yg tepat, ngee..(tu antaranya laa)..

Tak berat pun applikasi ni utk hp android kita..tak mengganggu pun 'keberatan' memori hp tu, hehe..

Nota ALONA:-
~Yg perlu saja..

No comments: