Monday, November 24, 2014

Pameran Kucing di Bukit Merah...

22.11.2014
SABTU

Masa dalam perjalanan nak ke Selinsing tu...selepas kitorang terjumpa pakcik Majid tu...dalam van sempat ler akiss citer kat ibu dia ni yg kawan dia mesej bagitau ada pameran kucing kat Bukit Merah. Eh, baru aku teringat aku penah tengok iklan pasal karnival kucing ni kat situ yg diadakan minggu ni.
Ok, balik dari kenduri kita leh terjah situ....

Dah selesai kenduri, lepak2 kat homestay mak...kul 2 lebih jgk laa baru kitorang bergerak menghala ke Bukit Merah Laketown Resort. Lega laa sbb dpt parking berdekatan. Takde laa jauh abah nak berjalan, kan..
Ok...dh sampai.
Bergambar ngan akiss kat sini...
Nak masuk dewan yg ada pameran @ karnival kucing ni...bayaran RM2 seorang dikenakan. Ok, hari tu abang yg belanja semua2 masuk situ, :) . Dah bayar, dh dicop kat tangan tanda kitorang dh buat bayaran...apalagi, jom tengok meow yg cumil2...

Kat dalam tu...nak amek gambo kucing boleh tapi tak leh guna lampu flash kamera. Ok, kitorang faham. Ada jgk nota kat situ tak bagi sentuh kucing tu.

Mula2....nyiow ni...
Ni kucing gedik....tapi bila bawak keluar nak pegang...takmo lak, huhu..
Aduhaii...tengok yg ni...terus teringat kat Tomey kitorang yg hilang beberapa tahun dulu.
Macam2 jenis kucing ada...tapi yg tak bestnya...ada yg balut sangkar kucing dorang ngan plastik. Sensitif sangat ke kucingnya?? Tak leh kena sentuh dek manusia sbb takut pembawak kuman ke?? atau...kucing tu garang ke? Tapi kalo garang...ada jer yg bagi nota kat kandang tu 'dilarang sentuh kucing' tu... Ntah laa, aku pun tak berapa tau sebab ni laa baru pertama kali tengok pameran kucing gini walaupun dh bertahun2 membela kucing, kan...huhu..

Tapi bila tuan meow buat gitu...mmg tak tingin pun nak tengok kucing dorang. Kalo dorang masukkan kucing dorang bertanding...dan aku jadi juri...aku kurangkan markah sbb kucing tak mesra ngan manusia, kehkeh..
Bukan apa...banyak kucing yg lagi cantek dari tu, dari besar...dorang bagi jer pegang...belai2 pun boleh. Nak bergambar pun boleh. Tapi tu laa...aku nak komen lebih2 pun sebab aku pun tak tanya kat dorang kenapa kucing tu ditutup2 ngan plastik sangkarnya dan sangkar tu boh kat atas meja pameran lak tu. Nampak mcm tak nak pamer...tp dipamerkan jgk. Faham tak maksud aku?? hehe..
Berlatarbelakangkan pentas. Kat atas tu...pengacara majlis sedang memanggil wakil2 booth memperkenalkan produk2 yg dorang jual.
Tengok ni...comel...leh jer kitorang nak belai2. Gebus sungguh bulunya. Tima kasih kat tuan meow ni, ye..
Ni pun...besau bukan main. Bila laa kucing2 kat umah aku ni nak besar mcm ni, hahaha. Perasan, bajet laa kucing kat umah kitorang tu spesis mankun kononnnnn, bluek!!! hahaha..
Jalan lagi...snap gambo kucing.
Sebenarnya mmg banyak tapi ada yg mukanya ngadap ke belah sana...takmo ler amek gambo bontot meow aje, kan...huhu.
Ada yg muka boring...ada yg mengantuk dok dalam dewan yg berhawa dingin tu...
Kat dalam tu ada beberapa yg bukak meja menjual produk2 dari kedai dorang.
Ada mcm2 produk tentang kucing...tp tuan kucing ni kejam sket sbb beli t-shirt sendiri nak pakai aje, kehkeh. T-shirt akiss laa yg mahal RM20 sehelai. T-shirt aku, along dan angah RM50 utk 3 helai....
Haa...ni pun comel....boleh dipegang dan diambil gambar bersamanya. Takde pantang apa2 pun. Semoga sihat ceria ye, meow. Adoii, aku dh lupa nama meow ni, hehe.
Ni baby..muka tgh boring jgk...hehe..sebenarnya mmg muka spesis ni cenggini.
Ni spesis mcm kucing Fadel nama Michi tu laa ni. Muka lebih kurang walaupun lain kaler bulunya. Yg paling ketara sama...jenis mata tu berair dan bertaik mataaaaaa aje. Ni mmg spesis tak reti nak cuci matanya ke, ye???
Yg ni pun comel. Kucing Pahang ni, kahhhh...Ada taik lalat kat bawah mulutnya, kikiki...
Yg ni cerdas ya amat......suka main. Maaf laa kat tuan baby meow ni...walaupun tulis kat situ dilarang sentuh tp kitorang ada sentuh2 jgk sket sbb dia suka main...ngee
Dh abes pusing...kitorang pun keluar laa dari situ. Jengok2 sket kedai cenderamata kat luar tu....dan terus amek keputusan nak balik umah jer lah. Nak ke AEON...risau abah tak larat nak jalan lak nanti. Besau tuuuu....
Tunggu van datang amek kat bawah bumbung...
Hari ujan...abang ngan along gi amek van dulu. Kitorang yg lain tunggu aje laa kat bawah bumbung tu, hehe. Timakasih abang...timakasih along temankan abah..

Nota ALONA:-
~Kucing kitorang pun comel jgk aihhh, :)

6 comments:

❤Kamsiah❤ said...

comel2nya kucing2 tu..mcm2 warna dan spesis ada ya..

ayu Ismail said...

macam2 spesis kucing ya

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam sis alona,
tomei2nya kucin2 tu
suke3 he3

Gieyana said...

Kak..kite p gak..kebetulan n najlaa kemain suka psl dia cat lover..tgedik2 sy ra mcm nk bela gak kucing..)

Norain Binti Omar said...

Salam,

Can I have your email address? Feel free to drop an email at norain@zalora.com.my.

Thanks

aquarius morius said...

Blogwalking sambil baca entri. :)

Aquarius recently post : Bagaimana akhirnya saya berjaya atasi masalah rambut gugur