Wednesday, February 4, 2015

Ahad & Isnin itu

01.02.2015
AHAD

Hari tu Along balik ke KL ngan bas setelah 3 minggu cuti sem.
Esok (Isnin) along dh kena daftar utk SEM 3, Alhamdulillah.
Semoga SEM 3 ni along lebih terang hati belajar dan melakukan tugasannya sebagai siswa dengan sebaik2nya. Amin..
Babai along...
Petang...dalam kul 4 camtu...kitorang keluar hantar Akiss pulak balik ke asrama.
Mmg hari tu aku sebok ler ngan along nak balik...ngan akiss nak balik.
Sebok ingatkan dorang itu ini....tapi ada jgk yang along lupa, mm..

Ngantuk sangat ler ni...asal naik kete aje tido, huhu..
Alhamdulillah, dah sampai asrama akiss...
Dah bawak turun barang2...salam2 peluk cium, kitorang pun terus ke bandar Parit Buntar.
Abang nak gi kedai Mastercolor ni..

Abang sedang berurusan...
Alhamdulillah...dah dapat sebijik gajet baru...Video Light.
Bukan kitorang ada buat perkhidmatan video pulak, ye. Video light ni dah dirasakan sangat diperlukan bila dalam keadaan lighting tak cukup putih. Bila ada mende ni InsyaAllah, lebih memudahkan kitorang mendapatkan lighting yg lebih baik. Harganya RM220.00 sebijik.

Lepas tu...gi lak kedai ni. Antara kedai fevret jgk kalo gi Parit Buntar ni. Nak beli mouse ke, bekas boh dvd ke...
Tengah belek2 games pc, huhu.
Bola jaring..
Sempat masuk satu kedai sukan dekat ngan tempat parking kete kitorang tu...
Mula2 nak tengok2 dulu berapa harga sebijik bola jaring ni. Nanti nak bagitau kat dalam grup wassap tu ler. Nak harapkan dorang...aduhaii, lambatnya keje. Betul2 nak wujudkan team ke...atau sekadar nak popular jer?? Bagi aku senang...nak teruskan atau bubarkan??
Aku tengok harga pun murah jer sebijik yg ni..RM19 tapi tokey tu bagi RM17 aje...jadi aku belikan dulu laa. Untuk permulaan...kita main guna bola murah ni aje dulu, huhu...

Tapi dorang ni mmg ntah ler...tak tau aku nak kata. Orang terus aje laa main. Ni nak miting2 dulu pulak. Apa salahnya sesi pertama training tu buat sesi perkenalan kejap. Bagi aku...untuk permulaan ni..main biasa2 aje dulu. Takyah serius2 utk masuk pertandingan ke apa. Sekadar utk senaman jugak..

Tengok laa nanti, katanya Ahad petang ni nak miting. Itu pun aku yg dok ketuk2 bg dorang ingat, bagi cadangan...cadangan tempat semua lah, mm. Semoga segalanya berjalan dengan baik, InsyaAllah.

02.02.2015
ISNIN

Hari tu hari aku mengemop lantai.
Tapi dh nak dekat tengahari baru aku mula mengemop, hehe. Tetiba Sela kol mintak tolong hantar adek Anis gi sekolah sebab ayah dia lak tetiba ada TV nak datang buat penggambaran rancangan ala2 JJCM kat situ.
Alhamdulillah, dh abes keje...siap sapu umah sekali.....aku pun keluar ngan motor hantar adek Anis ke sekolahnya kat bandar Taiping tu. Ingat senang nak merempit...tapi tak berapa leh nak merempit sebab adek anis ni ringan sangat. Risau lak aku dia dok belakang tu, kihkih.. Alhamdulillah, adek anis selamat sampai ke sekolahnya..

Tengahari tu aku tak masak laa...sebab ari tu ari mengemas umah, hehe.
Ayah singgah umah ngan mama dari Bentong. Selalu kalo ayah ikut jalan Cameron...ayah mesti singgah makan kat kedai kawan ayah di Brinchang tu. Tapi ari tu rupa2nya tak singgah lak sebab ayah kata kat sana jem teruk. Uii, tak sangka lak...cuti ekstra utk orang keje KL sempena hari wilayah semalam (hari Ahad)..boleh memadatkan Cameron jgk..
Ayah sempat singgah makan eskrem al-mashoor aje. Tu pun sebab kat situ tak jem, hehe..

Ayah pun sampai umah aku kul 4 petang camtu..
Aku gi beli mee rebus aje laa dekat gerai yg berdekatan ngan umah aku ni.
Mee rebus dia sedap.
Aku sebenarnya tak berapa suka mee rebus kalo terlalu banyak boh udang kering...tapi yg makcik ni buat...kuahnya mmg sedap ngan selera aku, hehe. Ayah ngan mama pun abes makan..
Ayah tengah bergurau ngan angah. Mama pun ikut ketawa sebab ayah aku tu wat kelakar, hehe..
Ayah ada laa bagi sayur-sayuran dari Cameron.
Ada yg aku kirim...baby kentang, tomato ceri dan cauliflower jenis jarang2 tu. Tapi ayah ada laa bagi ekstra ulam salad, timun jepun & ubi keledek madu. Tima kasih, ayah. Semoga ayah dimurahkan rezeki, diberi kesihatan yang baik dan dilindungi Allah swt..

Nota ALONA:-
~Alhamdulillah..

No comments: