Sunday, February 15, 2015

Cuti2 Hatyai - Krabi 4

14.12.2013
SABTU

Kul 3 lebih...kitorang dh keluar. Nak gi floating market...naik tuk tuk aje.
Nak ke sana ngan tuk tuk...dia amek 500 baht sebab jauh sket dari bandar & kira mcm chartered tuk tuk tu tunggu kita selama sejam lebih kat floating market tu nanti, hehe..
Kalo naik tuk tuk pusing dalam bandar tu aje...sorang kena 20 baht jer.

Mula2 drebar tuk tuk tu bawak kitorang kat satu rumah kedai buruk...beli sesuatu dalam botol..ingatkan dia beli todi, kihkih. Rupa2nya dia beli gas laa...utk isi kat tuk tuk tu. Kan nak bawak kitorang pi dan balik floating market tu, hehe..

Sampai sana...drebar tuk tuk pun parking kat satu tempat dan tunggu kitorang dalam sejam lebih.
Ok jgk ler cenggitu...balik nanti dh konfem ada tuk tuk, kan...huhu.

Peniaga atas sampan dh mula meniaga..
Cuaca mmg sangat terik..
Tengok semua makanan yg dijual...semua rasa nak beli utk rasa..
Kat sini mmg majoriti peniaga adalah Islam...makcik2...kakak2..
Semua makanan nampak menarik dan penyediaannya sangat kreatif. Harga pun takde laa mahal.
Mula2 beli mushroom sup. Walaupun diletak di dalam mangkuk kertas saiz kecik...kongsi lak ngan abang...tu pun dh rasa kenyang. Tapi tak syok laa...gi sini itu jer yg kitorang makan kan...hahaha..
Ni dia sup cendawannya...sedap tul..siap ada seaweed lagi kat dalam tu..
Lain kali datang...nak cuba lak kuih ni...
Air kelapa boh dalam bekas ceramik ni...air kelapa mmg sedap.. air oren pun sedap..
Beli air kelapa diletak dalam buluh pun sedap...hehe..
Aiskrim...ni fadel ngan dayah punya.
Bekas air siap ada bunga orkid hidup lagi tu, hehe..
Dah dapat meja..
Orang memang ramai. Meja pun terhad. Memang kena tunggu orang lain bangun ler, hihi..
Hari memang panas terik..
Bila beli...peniaga akan bagi barang cara mcm ni lah. Dan kita letak duitnya kat dalam bakul tu.
Mcm buah melaka...tp bukan...
Yg ni...tak berapa ngan tekak aku...hehe..
Ni kuih labu kot...tp dicampur ngan isi kelapa..
Cuaca mmg panas...air kelapa tu berapa kali dh beli..
Muka akiss sebelum masuk form 2....hehe..Lama dh citer gi Hat yai ni, ye..
Dh kena gerak dah. Orang makin ramai...tapi cuaca masih terik..
Masa ni dorang baru nak apgred jambatan...
Apa yg fadel nak petik ntah...
InsyaAllah lain kali gi lagi....byk makanan tak rasa lagi, ;)
Ni buah nenas comel yg dipotong menarik. Beli lagi walaupun dh beli kat pantai samila tadi..
Berbahang cuaca kat Hat Yai ni..
Takde apa menarik lagi nak beli...jom balik..
Bergambar ngan drebar tuk tuk..
Ok...dah sampai dah depan hotel.
Leh rileks2..mandi2. Malam keluar lagi...

Lain kali...kalo gi floating market kat Hat yai tu...perut biar kosong, ye.
Mcm2 makanan tunggu kat situ...hihi..

Nota ALONA:-
~Sabar itu sebahagian daripada iman..

2 comments:

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam sis alona,
haaaaaaaaa...floating market ni la yang hubby iols slalu citer
nak piiiiiiiiiiiiii he3

Rinna said...

Bestnyaa gi floating market..tuh..makanan sedap2kan.. :)