Monday, February 23, 2015

Cuti2 Hatyai - Krabi 13

16.12.2013
ISNIN

Petang tu.........kitorang pun keluar lagi ngan si comel Fino. Nak abeskan minyak..
Tempat tuju mula2...kat deretan gerai yg dibuka di waktu petang tu. Apa lagi..cari penkek pisang nutella dan lain2 yg tingin, hehe..
Guna nutella ori, ye...Tengok tu kak tu tengah masak oder kitorang.
Makan kat meja yg disediakan.
Dorang ada jugak letak meja utk makan2 kat situ terus. Kali ni dok ler kejap, ye sambil nunggu oder lain siap pulak.
Dah nak abes dh...
Beli jus...nak jus apa bgtau aje...
Posing ngan Fino yg comel ni..
Lepas tu...kitorang pusing2 lagi. Jauh jugak kali ni pusing2...hehe.
Ada laa satu gerai makcik siam ni...aku nampak dia jual aneka kuih-muih..
Lupa lak nak snap gambo kat situ..
Makcik tu mmg tak tau langsung ler cakap bahasa inggeris. Kitorang dok tunjuk2 duit aje laa kat dia. Kalo betul..dia amek dan kalo ada belen...dia pulangkan.
Akhirnya dapat jugak pulut mangga ni...kat Hatyai tak dapat. Tak nampak pun peniaga jual mende ni..mungkin cuti kot, hehe..
Ni aku dh lupa apa mende. Pulut kot...inti apa pun dh lupa jugak, haha..punya laa lama citer ni tersimpan, kan..
Petang tu dalam kul 6 lebih rasanya...tokey motor tu dh datang amek ketiga2 bijik motor yg kitorang sewa tu. Dan aku pun dapat ler semula passport aku tu, hehe.

Malam tu...kitorang keluar lagi. Kali ni berjalan kaki aje. Nak gi makan2 dan jalan2 tengok apa2 yg menarik utk dibeli.
Mula2 gi satu kedai tu...tutup laa pulak malam tu. Kitorang pun cari lagi satu kedai makan halal yg aku terbaca dlm blog travel. Nama kedainya Bersenang-senang Thai Food. Kat sini ada yg pandai cakap melayu kelantan. Senang!!!

Tunggu oder...
Ni abang punya. Oder masakan yg takde kat Malaysia, haha..
Tomyam  ni fadel ke...dayah punya...lupa dah.
Ni...kue teow siam....ada namanya yg lebih tepat...lupa dah.
Harga...mmm...kat sini makanan halal mmg mahal sket laa ye. Tapi mudah dijumpai kedai2nya tambah2 waktu malam. Ada jer kedai makan halal. Tapi kitorang ni ikut kaki bawak laa. Dah menghala ke sana...jumpa terus ler singgah.

Jalan2 lagi...nampak iklan kat signboard harga urut refleksologi kaki. Best jgk..Letih dah ni, hehe. Utk urutan satu badan pun ada...tapi tu laa..mcm tak sedia aje nak kena urut, hehe. Urut kaki aje laa...
Bagi aku...best laa kena urut ni. Betul2 dia urut tapak kaki sampai ke peha. Lembut rasa nak tertido...hehe.
InsyaAllah, lain kali leh wat lagi.
Kat situ ada wifi free. Laju jugak. Anak2 aku dok berwifi aje laa kat situ..
Dah selesai..
Balik hala ke hotel semula.
Kat pekan ao nang mmg happening sampai awal pagi. Ada kedai makan yg sediakan band dan sediakan air mabuk2 ni, huhu. Hotel kitorang dok tu...kiranya masih ok ler. Takde laa kedengaran bising sangat bunyi2an dari luar tu.
Suasana dari depan hotel kitorang...
Balik bilik...aku pesan anak2 aku yg tido kat bilik lain tu...kemas2 beg dorang.
Aku pun malam tu kemas2 barang2 aku. Pagi2 esok dh nak kena check-out. Nak sarapan pagi dulu. Pastu, plan nya...OTW nak balik tu nak singgah Emerald Pool mandi2 dulu.

Nota ALONA:-
~Maaf, saya insan biasa..

1 comment:

arysha_fayyadh said...

Assalam sis alona,
alaaaaaaaaaaaaa
koe teow tu nampak seeeeeeeedaaaaaappp laaaaa
sob3