Wednesday, October 7, 2015

Opah dan cucunya..

Di bawah ni gambar mak mentua aku..
Yg diribanya tu...anak sulung adik aku. Si comel Deia.
Tadi aku belek2 galeri gambar kat henpon...ternampak gambar ini. Gambar ketika kitorang lawat Deia kat umah tok nya di Chenor ketika umurnya baru seminggu.

Jadi, aku siarkan laa kat sini. Deia ni pun rupa dia dh lain. Masa baru lahir muka lain. Masa aku lawat baby sehari lepas tu...lain. Seminggu lepas tu lain lak. Skang pun dh lain mukanya. Dah makin kus semangat jugak, hehe. Biasalah...baby kan...

Deia,
Sebenarnya, sebak pulak bila maklong tengok gambar ni.
Arwah wan Deia tak sempat nak tengok, pegang, cium cucunya dari anak lelaki kesayangannya ini. Allah lebih menyayangi wan...Deia.
Dah 3 tahun wan pergi. Tapi maklong tau...arwah wan sentiasa mendoakan kesejahteraan Deia jugak. Maklong ada mimpi...arwah wan tersenyum. Mungkin kerana gembira atuk Deia dah abes laksanakan ibadah Haji....dan sudah tentu jugak kerana Deia telah selamat lahir ke dunia ini setelah dedi dan bonda Deia sabar menunggu 8 tahun lamanya. Semoga Deia membesar menjadi anak yg baik dan insan yg bertanggungjawab, ye..sayang.
Suka tengok gambar ni. Macam baby ngadu sesuatu kat opah, kan..
Nota ALONA:-
~Tetiba menitis airmata wat entry ni......

2 comments:

Nad MamaZN said...

sabar kak.. :'(
deia sejibik muka mama nya.. sedap plak tu nama dka deia.. apa nama penuh? nadeia ke? hahahahaha nak jugekkk sama ngan baby :P

ayu Ismail said...

alhamdulilah rezeki diorg kan setelah 8 tahun...comel nya