Tuesday, June 23, 2009

Menara Alor Setar

Bersambung kembali citer 10 Jun 2009 yg lepas. Disebabkan kesibukan yg teramat..aku takleh nak masukkan gambar ni awal sebab tak sentuh lgsg utk di sunting..hehe.

Antara masjid dan pemandangan yg terdapat di Alor Setar.

Menara setinggi 165.5m ini bagaikan adik kepada Menara Kuala Lumpur. Fungsinya sama..utk komunikasi, utk lawatan dan turut mempunyai restoran berputar. Cenderamata yg dijual pun sama aje.

Sampai sini..amek gambar kat Dataran Bunga Raya dulu. Abang tu tengah menghabiskan cendol yg dibeli bungkus kat Kuala Kedah.

Ni lak..aksi angah ngan akiss dlm lif nak menuju puncak..tapi sebenarnya tak sampai puncak pun, ngeh2.

Ni aksi2 abang tengah meneropong. Amboi?? beriya meneropong tu? Aii..teropong nampak apa tu, bang? hehe..usik2 manja.
Abang kata..tengok! abang ada NIKON yg lagi besar..leh tembak lg jaohhhh!! Ish, jawapan abg lari tajuk laa, ngeh2.

Ni lak aksi aku ngan anak2 pulak meneropong. Yg Akiss tu sampai bengkok2 badan ntah apa ke benda dia nk carik ntah. Yg along ngan angah tu..hmm..mata diorang lagi lega agaknya pakai kanta yg lagi power!! hehe..

Ni acara melepak selepas penat meneropong. Nak terus turun..rugi laa pulak. Dah bayar mahal nak naik ni, hehe..

11 comments:

ikiqzana said...

cantik jugak permandangan dari menara ni..

Gieyana said...

Owhhh..Alor Setar..negeri Kelahiranku..bangga sat jd anak Kedah..hahahaha..
~ Pandai akak edit picture gak yer..cantek2..:D

suhaila-ab said...

ntah2 abg ko nampak anak dara jemur baju tak???hahahha...gggrrrrrr!!!!!

Rinna said...

Wah bestnya jalan2 naik menara lagik..

░♥si lampu neon♥░ said...

heh lame gak tak pergi alo star..tapi stil ingat dapat masuk menara tuu

POSH76 said...

bestnyer biler nak p nie...

oMMy fiRuz said...

ermm..teruja sy bile tgk pic kat n3 akak ni....rase nak pegi skrg jugak..
~tmn badlishah in memories~

ibu_umairah said...

tak pernah sampai....cantik nye menara alor setar!!!!

anakalut said...

sangat cantik pemandangan di atas tu.

tkasih atas kunjungan anda dalam anaklaut..

psst: anaklaut blum kwin lagi..

MaMaQaYPo FaMiLy said...

Memang @LONA pandai SNAP GAMBAR yer... cantik2 belaka...

[-suziey-] said...

hohohoho...hai kak @lona...coti2 mesia gituh...syiok dh dpt jmpe akk..hehe..ala akk nape plak nk rendah diri..kita sume sama..blogger kan..hehe:p xkisah sume tu..ape yg penting..kerjasama..ha kan dh jadi wonderpet:p