Sunday, November 1, 2009

Ke Pasar Malam...

Berjaya jugak aku mengajak abg turut ke pasar malam pada malam tadi. Dah lama betul abang tak ke pasar malam, haha. Ye laa..sampaikan Mak Anjang dan Atan iaitu peniaga sayur-sayuran kat pasar malam tu ingatkan kitorang dh pindah dok kat tempat lain....hahaha lagi dan lagi..

Tapi tu laa abang tu, kan....ringan sangat tangannya nak snap gambar aku dan acara membeli-belah, hehe. Jadi, aku pun amek laa gambar tu taruk kat sini...
Ye laa..takkan aku nak snap gambo sendiri kat tengah2 pasar malam tu kan, hehe..SEGAN nyer!!!

Ni acara membeli kepok utk digoreng kat umah. Aku tak beli kepok yg siap dah bergoreng tu pasal.......myk goreng dia dh itam sgt dah...ngeh2..(psst; ada maklumat mengatakan..jgn gunakan minyak masak tu terlalu berkali2. Tak elok utk kesihatan, ye!!) Tp org meniaga....cenggitu ler..Takkan sket2 nak tukar minyak pulak, kan, ngeh2..

Opps...AYAM PENCEN MUDA??
Waa...ayam pun ada mcm manusia ler. Ni mesti ayam ni pilih persaraan awal usia 50 tahun ni, ngeh2. Tu ler...bersara awal sangat..kan dh kena kiokkk!!! hehe...
Psst; Hmmm...ayam ni dh menopous ler agaknya. Takleh nak berteloq dah...hmmm.

Uiii, kechoq ayaq lioq...
Tgk ler tu....antu jeruk tengah tak tentu arah nak pilih jeruk yg mana satu. Semua nak tunjuk!! hehe..Ketaq tangan!!!!
Sebenarnya, jeruk ni pun tak baik utk kesihatan pasal kandungan gulanya mmg terlalu banyakkkkk..
Tp aku ni...kalo bab buah-buahan ni..tak kira ler jeruk ke hapa...mmg takleh tahan. Paling tidak pun aku beli jeruk anggur, salak madu dan pelam berkulit tu.
Balik umah tu...aku buang air jeruk tu dan taruk air tapis bagi jeruk tu kurang manis. Leh cenggitu??? haha..

Jeruknya pun murah ler kalo nak beli sket2 cenggini. RM1 aje 100gm. Kalo kat pasaraya tu mau RM1.80-2.00 utk 100gm.
Katanya...jeruk ni bumiputera yg buat. Takde ler cha ye nun alip yg buat. KATANYA laa....

12 comments:

ibu emy efy eqy said...

ni makan asam2 ni ada ape2 ke???

beli ke ayam pencen muda tu?

ibuayu said...

shopping makanan ye

ikiqzana said...

sedap tu sis assam jeruk tu.. terliur rasa nyer..

zana suker makan jeruk masa gandungkn sara.. masa gandungkn iqbal.. masam2 x nk.

sis.. ahaa tul email add blog zana tu gabungan nama ikram, iqbal, zana gan aliah maisarah... hehehe..

Cik Cookie said...

Cik Cookie kalau g pasar malam nfsu mmg besar.
balik jinjit beg plastik kiri kanan.
tapi mknnya skit.
mmg membazir.

TokNabe said...

Kalau gi pasar malam ni cuma satu je... sbb malas nak masak makan malam. gitu ler...

Bab jeruk tu memeng ngeces.. tengok.

wantie said...

yg selalu konker pasar malam, si Amirul ler....

Kalau nak save budget, suh dia pergi ngan anak bby sitter, 10 hinggit dah cukup. tapi kalau pergi ngan ibu & papa dia.. 50 hinggit le terbang utk dia aje...

Menan... menan.. menan...

atty's said...

jeruk tu besh nya ..

[-suziey-] said...

hohhohoh pasar mlm ..bestnye..sy pn kalu balik tpeeng cam wajib je g pasar mlm n pasar minggu pagi tu..ekekk:p

amboih ayam pn bole monopos ek..ekek:p

hmmm besela kak..kalu org meniaga ni..smpai itam minyak tu dia guna..nk jimat n untung kan :)

ni penggemar tegar jeruk ek..hehe.kalu peknen pn giler jeruk gk ke? slalu org contrasss

zura@iwan said...

terasa nk gi psr mlm la plak..lam gk x pi..hehe

AINANAM said...

kat mana psrmlm ni?nama temp?nnt bla2 blik kpg blhla merasa nk pi...

Rinna said...

Amboi..terliur tgk asam jeruk..tuh.. ish2..

POSH76 said...

bessnyer ni yg buat nak gi pasar malam...tp my pasar malam kat sini tak bess banyak indon...huhu

pantang tngk jeruk ni...tekak ni sedap ajer...hehe