Monday, November 16, 2009

Majlis Perkahwinan anak bongsu MakNgah Yam

Lokasi; Sg. Baru, TRONG

Gadjet; D60

Jurukamera; Abang

Juru Ngedit; Ponnnnn Abang gak…heheh..

Ni Adani, sepupu Akiss. 

Dlm van tu diorang asek nyanyi lagu Aku Bukan Superman aje...

Ni ler MakNgah Yam ngan PakNgah Ta.

Kiranya ni kenduri yg pengabes ler…anak bongsu dh. Yang lain semua dah kawen dan beranak-pinak dah..

Sampai sana dh kul 1petang. Tetamu makngah memang ramai. Semua meja makan penoh aje. Yg menunggu turn nak duduk pun ada. Padahal byk jugak meja2 bulat ni. Di samping menu nasik…ada gak cendol dan bubur kacang itam.

Kat setiap meja makan ada hiasan bunga ros merahhhhh…

Ni jugak sepupu Akiss. Nama dia Anis Batrisya…

Ni ler singgahsana Raja Sehari…

Ros merah dan lilin di sana sini…. 

Uikss…sekali pandang macam CJ7.

Tapi kalo dua kali pandang…mcm lobang hidong…ngeh2

Balai santapan diraja utk Raja Sehari…

Merah dan putih tema majlis hari tu.

Ni dah tentulah meja utk Raja Sehari makan beradab…Eh? beradab ke cenggini?? ngeh2.. 

Ros merah serta lilin lagi dan lagi….

Tak kisah ler walau ros merah plastik pun…tp tetap menarik dan tertarik utk diabadikan.

Haa!! acara yg ditunggu2. Pengantin tiba…pengantin tiba…

       

Tak jauh pun rombongan pengantin lelaki ni mai..dari Taman Lela aje..

Dua jiwa diarak ke singgahsana..

Kompang dipalu…pengantin lalu…

Mengintai dari bilahan tingkap aje…pasal….penoh dh dlm umah tu ngan rombongan pengantin lelaki.

Dah nama bukan OP…dari tingkap pun jadi ler, ye??

sk2sk1 

Apa laa yang aku, kak Gie dan Abg Sharyl rasakan lucu sangat tu?? 

Dok melepak kat tepi2 jalan tu…

Anis memegang dgn kemas paket coklatnya….hehe..

Kak Gie dan bonda melalui karpet merah setelah selesai merenjis-renjis dipilis..

Hmmm…seronok dpt bunga telor.

Tu telor masin tu..balik umah leh terus kupas jadikan lauk ekstra makan ngan nasik, huhu..

8 comments:

Kamsiah said...

kenduri tetap kenduri..walau meredah hujan..banjir hehe..apa yg penting...kerjasamaaa...ooo wonderpets la pulak..

anak saya yg nak amik spm tu yg lelaki,bkn pompuan..yg pompuan tu form 4 th ni...

yg lelaki tu blk kulim 25,sblm raya..raya ke 2 dah kena balik sana semula..kena p hantar la...
takleh blk kg la raya ni hehe

atty's said...

beshnya kenduri ..ngn tema merah ..
majlis ..yg meriah..

ade cendol..shedapnya ..

wantie said...

lawonyer.. pandai hb kak alona edit. nampak cam dalam novel gitue..

gambar pelamin tu yg nampak sangat cantiknyer...

TokNabe said...

dah tiba musim orang kahwin ni bila masuk cuti sekolah.

Lawa gambar2 tu.

suhaila-ab said...

wah entry ni macam2 gaya editing ni...teruskan...hehe...

zura@iwan said...

cantik2 giloss gmbr2 abg akak amik snap & edit......

POSH76 said...

wow kelaslah dianyer wedding...ala2 hotel gitu....saper wedding planner ni

biar betul telur asin....lain dari yg lain ni

suker dgr lagu aku bukan SUPERMAN...hehe

ikiqzana said...

selamat pengantin baru wat anak mak ngah yam.

lama dh x g umh org kawin.