Thursday, January 20, 2011

2H1M di Cameron Highlands - Part 7

Dah masuk part tujuh. Bermakna..ni ler episod last utk aku simpan koleksi2 gambar sepanjang bercuti bersama keluarga tersayang.

Sepatutnya dh lama abes. Tp biasa laa..di samping faktor terlalu sgt byk gambar yg aku lorat nak simpan sini...aku jgk sebok ngan aktiviti 'harus' yg lain..hehe.

Along ngan akiss disuruh oleh abahnya dok situ utk bergambar.
Masih di Taman Agro Mardi.

Ni pandangan dari atas bukit tadi.
Abg ngan anak2 dh nak turun gi kat kitorang kat bawah tuuu..

Mak nak cium bunga ros ni..wangi ke idak?? hehe..
Hati2 mak..hehe...

Aku dan anak2 bersama wan mereka...
Cantik buai ni..aku dh penah tgk kat pameran perabut dulu..RM1600 sebijikkk..huhu.
Tak mampu ler nak beli..dan kalo beli pun mana ler nak taruk.
Tp MARDI taruk kat sini...best gak. Leh dok rehat2 sambil nunggu yg lelain, ngee.

Dayah, Fadel dan mak sedang memetik daun dan mencium bau2nya.
Kat sini adalah taman herba..

Atuk dan wan bersama cucu2nya yg dh besar2 pjg..dan ada yg dh sama tinggi ngan atuk dh, heheh..

Sedang membelek pokok serai ke?? hehe..
Hmm..mgkn ni rumpun serai wangi...
Best bau serai wangi ni..teringat masa aku berpantang dulu2, ngee.

Hmm..dulu aku dtg sini..takde lagi mende ni..
Skang dh ada..dorang siap taruk kerusi situ utk tujuan bergambar ler kot.
Takkan tujuan nak berehat2 lak kat tengah2 panas tu, kahh..

Ni nampak dkt sket muka2 yg jauhhhh td, hehe..

Akiss ngan bunga ni. Aku pun tak pasti ler ada bau ke idak bunga2 kuning ni, hehe..

Dari Taman Agro..kitorang ke MultiCrops yg terletak di Brinchang ni.Ayah ler yg ajak bergambar tang sini, hehe..

Abang, ayah dan mak sedang ralit tgk cenderahati2 yg tersusun kat rak tu.

Masa ni tgh rancak dorang promosi brg2 hiasan utk Krismas.
Tu yg ada patung Santa tu...

Ayah sdg memilih teh2 dari pelbagai perisa ditemani oleh cucu2nya..

Ni pulak..Fadel ngan Dayah yg juga dg membelek beberapa jenis teh yg diadun dgn pelbagai perisa menarik..

Gambar lepas masing2 keluar dari tandas yg sangat bersih kat situ, huhu.
Kat luar multicrops tu..kitorang beli stoberi kering, cokelat stoberi kering dan acar stoberi buatan sykt bumiputera AL-MASHOOR.
Sedap cokelat stoberi kering tu..dh beberapa kali mak ngan ayah lalu situ nak ke Taiping..singgah lagi beli, hehe..

Dannnn...kat situ gak ler kitorang berpisah. Mak, ayah, Fadel dan Dayah balik ke Bentong semula sbb mak takde cuti. Kena keje dulu Sabtu dan ptg nya..datang ke Taiping pulak melalui Cameron Highlands jugak, hehe.

Yg kitorang ni..terus balik ke Taiping ikut Simpang Pulai sbb nak abeskan editing gambar pengantin Batu Kurau tu..kuikui..


***lega..leh simpan citer dan kisah lain lak lepas2 ni..huhu.

1 comment:

makdara TERdiva said...

memang ralit bila dapat tengok bunga cantik2 :)

tp bila dah beli pastu bawak balik rumah, tak sampai seminggu kaktus2 semua hancur...huahuahua