Tuesday, August 2, 2011

Ke Penang sebentar...

Penat hari Jumaat tidak menghalang utk kitorang ke Penang jam 9 pagi. Tujuan utama nk menghantar gambar wat album custom lagi. Malam sebelumnya tu..jenoh gak ler mata ni ngadap pc utk check betul2 dan simpan dalam pendrive. Rasa mcm bengkak gak ler mata aku ngan abang utk final check, kahh..

Kalo tujuan hantar album tu..mesti kitorang naik feri dan tak ikut jambatan, hehe.

Dah selesai...terus gi Padang Kota. Abg sebenarnya dh janji nak outing ngan team Streets Photographer..lama dh dorang set hari. Tu yg gi jap. Tapi aku tak join ler dorang sbb aku lebih senang lepak ngan anak2 ngadap laut aje.

Team yg nak outing tu berkumpul kat sini.
Aku pulak layan anak2 ngan kamera kompak dorang aje. Lepas kat situ..melintas jalan ke arah laut. Dok lepak2 situ sementara abg layan kawan2nya outing.

Kat situ mmg kawasan gagak lah. Risau gak dok situ tiba2 kena lak najis si gagak tu, hehe.
Tp gagak yg dlm gambar ni lawa lak aku tgk. Pastu, pandai lak pose masa along, angah ngan akiss nk amek gambar dia, hihi.

Kat situ...anak2 aku ni ada yg layan games hp, ada yg layan mp3, ada yg layan kamera. Nak membaca...komik atau sokabar tak dibeli pulak.
Macam aku...byk memerhati gelagat orang ramai aje, hehe..

Sampai aje lori makanan kat situ dan dh elok terpakir...terus ler aku gi membeli rojak buah dan anak2 membeli nugget2 utk hilang boring kat situ dengan makan2.

Bila abg dh kol kata nk balik..kitorang pun gi ler ke arah parkir kereta semula.

Wlpn ada sesi petang utk outing dorang...tp abg takleh nk teruskan psl seminggu yg lepas baru kitorang dapat tau Maton dan Ija nk buat jamuan makan2 sempena nk sambut bulan Ramadhan.
Menu utama ketam masak lemak ngan sambal udang, huhu. Apalagi, kitorang pun kosongkan perut dan terus balik ke Taiping utk hidangan yg menunggu, hihi..

Bkn ada nasik aje...rupa2nya ada laksa jgk. Ada kuah durian jgk, pergh!!!

1 comment:

Rinna said...

Sedapnya tgk rojak tuh...:)