Tuesday, August 9, 2011

Kirim krim rambut..dapat cekelet jgk!!

Bersiaran dari CC. Entry ni dibuat di CC setelah awal pagi Jumaat hari tu kejadian penyangak memotong wayar kabel TM terjadi lagi di kawasan kejiranan rumah aku. Sedey...dalam bulan yang mulia ni pun pencuri sanggup mencuri kabel. Aku harap yg melakukan tu bukanlah orang Islam & aku mendoakan...jika yg melakukan tu orang Islam...mereka akan insaf. Sekiranya orang yg bukan islam..aku mengharapkan agar terbuka hatinya utk menjadi insan yg baik dan kemudian terbuka hatinya utk memeluk agama Islam dan kemudian menjadi umat yg baik dan beriman..

Berbalik pada kisah berkaitan dgn tajuk di atas..

Seminggu sebelum masuk 1 Ramadhan...aku terbacalah status fesbuk Mel Za (tokey Restoran Masa Katering) mengatakan dia OTW ke Langkawi. Aku pun sajalah tulis komen nak kirim...hehe. Aku hanya bergurau (wlpn ada juga memaksudkan, keh3) tapi tak sangka pulak dia bertanya kat aku kemudian yg aku nak kirim apa..hihi.

Hmm..mmg aku nak sangat kirim sesuatu kat sana..sesuatu benda yg aku rasa aku pernah jumpa kat sana aje sbb aku tak penah lagi jumpa menda tu kat sini, kan..

Aku tertunggu2 gak..sape ler kengkawan kat sini yg nk gi Langkawi. Aku mmg nak kirim mende tu sbb dh abes.

Mende tu mmg bukan cekelet, bkn pinggan mangkuk...mende tu kat sini pun ada wlpn tak semeriah kat sana, kan..

Sekembalinya Mel Za dari percutian ke sana..terus dia mesej aku mengatakan dia dh beli pun mende tu..
Bbrp hari kemudian (sbb sebok ngan aktiviti hujung minggu sebelum masuk Ramadhan) baru aku gi jumpa dia kat kedainya.

Tak sangka pulak dia bg cekelet skali...hihi. Murah rezeki dpt cekelet dari Langkawi.

Ni ler krim rambut tu..krim rambut minyak kelapa dara + gamat keluaran Nusantara. Tulis mmg RM12.90...tp kalo beli terus kat kedai dorang leh dpt RM10 jer utk satu tiub. Aku kirim 5 tiub aje sbb tak mau ler nyusahkan bajet orang, hihi..

Dalam beg tu...selain cekelet..Mel bg jgk sebotol minyak gamat dan satu key chain dari Langkawi..
Timakasih kat Mel...semoga dimurahkan rezeki, ye...


Nota:
-Kena taip cepat2 pasal bajet masa kat CC ni sejam aje, huhu..Ntah apa2 ler citer yg sempat aku taruk kat sini, hihi..Tak kisah, janji apdet!!!
-Harap2 esok kontraktor TM dh datang repair ler wayar kabel tu. Dari hari Jumaat hari tu dh tak ber'streamyx' kat umah aku tu..hmm

4 comments:

POSH76 said...

takper sis janji update....bessnyer dpt ceklat

Rinna said...

Wahhh mesti bagus krim rambutnyaa..sampai kena carik balik ekk kat langkawi..

Bestnya dpt cokelat..nyum2. kalau langkawi suka coklat DAIM.. :)

ikiqzana said...

cokelat fav zana tu..

DeLLas said...

nak 1 krim rambut!!! hehehe