Monday, August 22, 2011

Shopping time!!!

20hb Ogos 2011
Sabtu

Seperti yg dirancang..Sabtu pagi tu kitorang 4 beranak gi shopping utk pakaian raya angah & akiss (& selai t-shirt abg, hehe). Kak nor dan Yui pun turut serta tetapi mak tak jadi nk gi sbb last minute mak amek keputusan utk ke Pasar Minggu Kamunting saja keesokan harinya ngan kak nor.

Mmg plan nk terjah bandar Taiping terutama kat The Store Taiping Jaya. Tp mmg dh sedia maklum parking lot kat sana dh jadi terhad disebabkan tapak pasar Ramadhan pun amek parking lot, para pekedai pun amek parking lot dpn kedai masing2 utk khemah tambahan (dgn izin). Masing2 nk jual stok produk utk hari raya!!

Jadi, kitorang terus ke parking lot di stesen bas Taiping. Alhamdulillah masih byk kosong tetapi dikenakan bayaran RM1 sekali masuk. Sebelum ni takde pun..tp disebabkan dorang tau parking lot tu akan jadi tumpuan...maka dibuat ler bayaran, ye!!

Jadi, sekali imbas..mcm kitorang gi sana ngan bas, hehe. Mmg lebih mudah naik bas tetapi bab yg tak best nk naik bas ni apabila kejap2 berhenti...kejap2 berhenti...aduhaiii..
Tu aku kata kat Yui...kalo ler ada bas ekspress Kamunting ke Taiping...mesti aku naik bas aje hari tu, hahahaha...

Hari tu mmg mendung. Masuk The Store tak hujan tetapi keluar dari The Store ujan...lebat lak tu.

Anak2 dh besar ni...mmg susah sket ler nk pilih baju2 casual dorang. Kalo lelaki lebih kurang aje corak dan fesyen baju nya. Kalo yg pempuan lak..mcm takde designer buat rekaan terbaru utk dorang..
Mujur jgk ler dorang ni tak berapa cerewet dan terkadang aku yg cerewet lebih dari dorang dlm memilih hari tu, huhu.

Hari tu gak mmg kalut. Kurier utk album Adlina dh sampai...abes jiran2 aku takde kat umah utk mintak tolong tandatangan..mgkn semua gi shopping gak ler, kan. Maklum ler..dh dekat 1 Syawal.
Mujur ler kurierman tu jenis baikhati..dibawaknya bungkusan kitorang tu sampai ke lot parking kat stesen bas Taiping utk penghantaran, hahaha..

Masa nk balik tu...parking lot yg tadi tak brp penoh dh menjadi penoh..penoh..penoh!!!

Dari situ...kitorang terus ke arah Tesco. Kat situ pun seperti yg dijangka...nk dpt parking kosong sgt lah susah.
Dh dpt parking...kitorang naik Tesco manakala Kak nor & Yui lak ke Tpg Sentral. Bila masing2 dh shopping..jumpa kat tempat parking semula, hehe.

21hb Ogos 2011
Ahad

Pagi tu aku bawak Akiss gi pasar minggu Kamunting. Ngan motor aje, sng nk celah2 cari parking, hehe..
Mmg sesak mak datuk!! Orang parking kete sampai ke Taman Bestari Fasa 1 tu. Tu kalo yg belah sini. Kalo yg belah sana...sampai ke Dewan MPT Kamunting tu dorang parking..
Peniaga pun bkn main ler pulun ye. Masa ni ler nk cari untung lebih. Produk byk, permintaan byk..mestilah hasil jualan pun lumayan!!

Org mmg ramai..tak kira lah cikgu2 ke....pekerja bank ke, nurse, pekerja kilang, surirumah sepenoh masa mcm aku...semuanya tertumpu kat situ jgk. Mak, kak nor & Yui yg jgk gi sana terlebih dulu dari aku pun...aku tak nampak kat gerai mana dorang soping, hihi..

Aku mmg takde ler nk masuk kat area gerai2 yg menjadi tumpuan. Lemas rasanya. Antara tempat tumpuan tu mestilah kat tempat orang jual tudung, jual telekung, jual baju kurung ready made...
Mujurlah aku ni bkn jenis yg teruja fesen terbaru. Takde ler terikut2...

Gi sana byk tgk gelagat orang aje ler. Tujuan bawak akiss tu sebab nak belikan dia tudung utk dipadankan dgn baju raya nanti. Sehelai aje pun. Cukup ler sbb sebelum ni pun dh ada belikan dia 3-4 helai. Boleh laa nk mix & match ngan baju2 casual yg lain kalo dia nk pakai tudunglah, kan.

Parking moto kat pasar basah. Singgah ler beli lauk utk dimasak petang tu nanti. Tu aje lah. Ikutkan nk beli kerepek pisang kat tempat/gerai yg selalu aku beli tiap2 tahun tetapi utk paket besar dh abes. Tinggal paket yg RM2 tu aje. Tak beli ler lg. Kalo ada rezeki..tengok ler pasar malam Rabu, Khamis atau Sabtu sebelum aku balik Bentong hari Ahad ni nanti.

Dari pasar minggu...terus aku ke kedai bahan2 kek & biskut Sunflowers kat Kamunting tu aje. Kat situ pun ramai betul kakak2 dan makcik2 beli bahan2 kuih. Penoh dlm kedai. Ada bahan2 yg aku cari kat dlm tu kena tunggu tokey packing kat belakang..contohnya tepung green mixed. Dah tu..nak membayar pun kena Q, ish..ish..

Nota;
-Shopping kat tempat sendiri lagi best dari shopping kat tempat tak biasa g...hehehe..
-Untung laa aku ni somi aku suka amek gambar kitorang di mana2 pun jua, huhu..Ada ler gak gambar utk diserikan dlm entry ni. Timakasih ye, yang...

-Along ada kol td. Dia kata petang ni dia kena hadap paper Sains lak. Semoga dia leh jawab ngan sebaiknya. Petang lak..katanya dpt keluar gi berbuka pose ngan PSS. Ok lah tu. Dpt keluar tgk dunia luar sekejap pun jadilah. Utk terapi minda, huhu..

No comments: