Monday, February 20, 2012

Ke Penang - episod last

20hb November 2011
Ahad tengahari dah...

Dah ada kat kaki Bukit Bendera...kitorang terus jer menapak ke tempat kereta diparkir. Tekak dh rasa haus dh ni, huhu. Mana ler nak cari air ni, ye. Mesin air kotak, air tin dh rosak ler pulak kat stesen ketapi tu..huh!! Takpelah, leh sabar lagi...

Abg tersenyum puas dpt bawak isteri dan anak2 ke Bukit Bendera, hehe..
Kemudian, sesaje jer ronda2 kat area bandar Air Itam...
Uish...besar betul patung Buddha dia...berdiri ke duduk tu?? hmm...ngeri jer tgk!!
Leh nampak replika ni kat satu simpang tumpuan di Air Itam...Aku pun tak tau apa maksud replika ni. Nampak mcm tentera nk keluarkan tayar dari tersangkut kat tanah jer ler, hehe..
Argh...ingat orang lain jer ker leh amek gambo cenggini dlm kete??...aku pun dh reti nk amek dh, hehe. Sebenarnya, aku mmg tak reti pegang kamera dan snap gambar sendiri, ni kira berjaya ler ni, kuikui...
Gambar2 di bawah ni dh bercelaru dh..tak tersusun pun. Semuanya gambar bangunan2 yg terdapat kat Penang. Sesaje ler snap sambil kete lalu kat area tu, hehe..takde keje kan!! Bkn aku yg bawak kete, ngeh2..

Ni kilang kot...tanya Zura Rahim, Gieyana, Wantie dan El...dorang mesti tau ni, hehe..
Bangunan kembar 4 ni mmg menarik. Bbrp tahun dulu aku dh snap gambar ni. Skang snap lg. Berapa kali dh lalu sini pun....sampai skang tak dapat jawapan tepat...sama ada bangunan ni sama tinggi atau pun tak?? hehe..
Gambar ni kan....sebab apa aku snap?? Sebab aku tgk mcm bangunan kat game 'tower block' versi mcm kat hp abg tu, yihahhhh!!...
Ni Tesco baru kat mana ni ek?? aku pun tak tau laa nama tempat ni. Tp bangunan dia mmg tak sama langsung ngan bangunan TESCO yg lain..
Ni dh kat atas jambatan dh ni...
Yg ni pun...
Ok jer laluan hari tu....
Balik tu kitorang singgah Carrefour Seberang Prai...utk makan2 kat medan seleranya.

Abes citer cuti2 di Penang. Lepas ni nk simpan lak citer gi Lumut dan Pantai Teluk Batik...yihah!!

5 comments:

atty's said...

penang ni pergi banyak kali pun ,tetap seronok ..ingat tahun ni nak gie lagi.

el said...

geram tgk gambar2 akk ni tau
bila lah el leh merasa dslr ni huhuhu

wantie said...

menda keloksi tu, bos t ckp ramai gak la org melayu dok pi tengok. Dia dok suh t pi gak. Tapi pleaseeee... tak hadap le nak pergi. lagi pun tak digalakkan dalam islam pergi ke tempat beribadat deme tu. wat pe kan.. pergi masjid lagi dpt pahala.

wah jelajah Penang le akak ni yer.
Dak El tu saje ja, kannya tak mampu nak beli DSLR saja tak mo beli. pas ni suh dia beli. bawak le gedabak tu kehulur kehilir bior runtu bahu tu. hahaha...

Rinna said...

2 tahun lepas nak pergi bukit bendara tapi masa tuh.. dlm renovasi.. tak dpt ler naik..

ieda said...

bestnyaa kak ..
saya x sampai2 layie kak huhuh