Wednesday, February 8, 2012

Si Alza dh 2 thn, Mazda Cosmo Limited dlm kenangan...

Hari ni 8/2/2012 dah 2 tahun rupa2nya kitorang memiliki si kacak bergaya dan hensem ni. Mcm kucing kitorang si Togey putih gebu tu lak hensemnya, hehe..
Siap buat entry khas masa mula2 dapat kete ni. Punya ler teruja dan gembira. Ni ler mpv yg mampu kitorang milik pun. Kompak pun kompak laa tp smart takpe. Tak nampak gedabak, kan..hehe..

Kalo ikut rasa nk selesa tu....dh alang2 gedabak tingin gak nk guna Alphard, hahaha....punya melampau rasa keinginan tu, kehkeh. 

Alza terpakir di perkarangan Notti Resort, Teluk Batik
Sebenarnya...memiliki Alza ni dh sgt bersyukur dh. Sepanjang bersama kitorang ni ok jer laa takde masalah apa pun lg. Byk jasa kete ni...menghantar along ke hostel, balik Bentong yg perlu mendaki & menuruni Banjaran Titiwangsa, bwk kedua-dua family jenjalan bercuti, berkelah, membawa kitorang utk menguruskan pelbagai urusan keluarga yg memerlukan keluar daerah dan mcm2 lagi ler.

Dh renew awal dh roadtax alza ni sbb cuti panjang minggu ni, kan. Tambahan pulak pg ni lepas hantar Akiss dan angah ke sekolah dh terus kena gi Pengkalan Hulu hantar along balik hostel dia. Jadinya, renew awal ler lagi senang, kan...tak kelam-kabut.

Nota Alona:-
Semoga si putih pearl ni ok selalu...

Mazda Cosmo Limited

Hmm..tetiba teringatkan kete pertama abg mampu milik yg telah dibeli masa mula2 abg memasuki alam pekerjaan iaitu bekerja di kilang tayar Silverstone, Taiping ni..Plat dia pun menarik KP 7171.
Tp dh dijual dh...lama dh pun...pd tahun 2004 kot rasanya, hihi..dh lupa daa...

Kete ni abg iklankan kat internet (autoworld) utk dijual. Megat dari Shah Alam yg bekerja kat KLIA berminat nk beli. Dia datang ke Taiping ngan abg dia nk tgk kete ni mula2nya tapi bila dh tengok terus dia berminat nk bawak balik ke Shah Alam terus, alahaiii.
Bila dia dh bayar cash...terus ler dia bawak kete tu bersama. Aku ni tersedu-sedan ler sedih kerana berpisah ngan kete merah suka duka bersama ni, sob..sob..(sbb tak bersedia lagi nk berpisah..ingatkan dtg tu nk tgk2 jer dulu, huhu)
Kete ni abg jual bukan apa...kitorang bila dh ada anak 3 ni (masa tu along angah dh mula sekolah rendah) tak sesuai dh nk pakai kete sport dua pintu. Kena ler jual dan guna kete yg lebih sesuai, ye tak!!

Lepas dh bertukar tangan tu...aku penah ler ternampak Megat bawak kete ni kat hiway dari KLIA tu. Masa tu kitorang naik van gi jenjalan kat Putrajaya, huhu.. Laju giler Megat drive!!
Skang ni pun..tak tau ler Megat masih guna atau tidak. Sebabnya, dia pun dh kawen dan dh ada anak jgk, mm..Kete tu pun dh berusia dh skang ni. Tak tau ler apa nasibnya, ye?? Mgkn kah sudah jd besi buruk??...

Nota Alona lagi:-
Tp abg sesaje gugel mlm td..ada sebijik nk jual kat Johor...mahai lg ler harga dia kat pasaran (mgkn masih tiptop dijaga ngan baik kot)...RM19k lebih woo!!

5 comments:

wantie said...

yang lama dilupa jangan. tapi harus di kenang.

harus.. ada keinginan ngan si ALPARD tu. besau ketanya kalau travel memang superb.

Raja Radiah said...

Alza ok apa...aku pun minat tapi asben aku tak bagi tukar Alza sbb kete besar dah ada...huhu

POSH76 said...

keta lama tetap dalam ingatan.....banyak jasa tu

atty's said...

kadang2 aty pun tingat kete lama aty..

DeLLas said...

sumaorg pdng bila kete ni lalu tasik tepeng hahaha