Tuesday, October 7, 2014

AidilAdha 1435H

05.10.2014
AHAD

Pagi raya tu....aku buat nasik beriyani. Alahh..guna rempah siap dlm paket tu aje, hehe.
Ikut jer cara2nya...siap!!
Kat umah mak lak ada macam2 makanan. Lontong, nasik impit, kuah kacang, rendang, pulut. Sela lak ada bawak lemang dan kalio ayam, adoii...senak perut aku kalo nak sumbat semuanya...hehe..

Hari tu mmg takde projek nak gi mana2 pun. Sebab raya haji ni selalu kitorang tak gi jalan mana2 pun. Berkumpul dan lepak2 kat umah mak aje. 
Akiss pun pakai tudung masam tu aje sbb ingat takde nak gi mana2, hehe..
Kitorang pun pakai baju raya sedondon tu jgk laa.
Aku ni leh aje nak pakai baju kurung kaler lain tp kita nak kan sedondon tu, kan...hihi..

Tetiba...saja laa teringat nak ajak mak kuar jenjalan. Raya ni dok umah aje...boring jgk, kan. Bawak mak ngan abah jenjalan...luas sket pemandangan. Aku ni cadangnya ke shopping mall aje laa...hahaha. Sebab aku pun sama leh cuci mata, kehkeh.. Tapi biras aku kata...gi umah raya umah paklong Tahir laa. Aku tak kisah pun. Ikut aje. Sbb ari tu mmg free...kita raya beb....raya!!!

Abg pun kol paklong. Ok, paklong pun mmg takde ke mana2.
Kitorang pun redah ke Padang Rengas ngan satu van 2 kereta.
Ni pertama kali aku gi beraya Aidil Adha ke umah paklong, hehe. Yg lain mgkn dh banyak kali laa kot.

Kat sana...paklong sekeluarga menjamu steamboat kuah tomyam rupa2nya.
Ok jgk tu...ada makan masam2 tomyam sket. Tadi dh makan yg lemak2 aje, kan..hihi..
Ada isi lain tp semua dorang dh campak kat dlm kuah tu, hehe..
Ok..kita makan steamboat ngan bihun dan kue teow...
Alhamdulillah, kenyang.
Timakasih paklong.

Paklong ada cucu kembo sepasang. Comelnya....nak ambik gambo dorang punya laa susah, aduii.
Takde ler dpt walau sekeping pun, huhu..
Bila tetamu lain dh sampai...kitorang pun mintak diri ler.
Bergambar2 beramai2 ni acara wajib aku ni. Masa ni abang yg snap gambar. Guna kamera hp aku jer. Hmm...tengok laa, punya laa sempoi..sampin pun mmg tak bersarung dorang ni, hehe.
Ok..yg ni ada abang lak..dan kak idah yg muncul dari belakang tingin jgk nak bergambar, hehe..
Abah pun ada jgk tapi takmo bergambar. Tengah dok bersembang ngan sape ntah kat belakang tu :) .
Dari situ terus balik aje laa...sbb nak cas tenaga. Malam ada program lain lak, hehe..

Nota ALONA:-
~Apa pengertian pengorbanan itu??

1 comment:

❤Kamsiah❤ said...

kat kulim raya haji biasa2 ja...teringat kat kelantan..raya haji sama meriah dgn raya posa hehe