Sunday, October 12, 2014

Workout & makan2 di D'Labit

11.10.2014
SABTU

Petang tu gi workout kat Syakirah Gym di Simpang, Taiping.
Dah alang2 nak gi hantar album kat umah mak ayah pengantin kat Changkat Jering nanti, kan.

Kat sini...kitorang dh daftar keahlian harian. Tak mahal...RM9 aje utk setahun. Tiap2 kali gi gym tu kena laa bayar RM4. Ni baru kali ke-2 ke sini. Selalu gi gym rakyat aje, hehe..
Lepas cardio kat treadmill...baru ngadap mesin2 ni.
Aku mmg takde laa wat mende ni, huhu.
Lepas dah workout...kitorang terus gi Changkat Jering...nak serahkan album pengantin ni kat umah mak ayah dia. Pengantinnya tak balik Taiping lagi...dorang cikgu kat Bintulu, Sarawak. Somi isteri cikgu kat sana. Cuti sekolah ujung bulan 11 nanti laa baru balik tu.

Dari situ...aku terus ajak abang makan kat D'Labit, hehe.
D'Labit lagi?? :)
(kepada tokey D'Labit...kalo masuk baca entry ni...nanti2 bagi ler diskaun ye kat kitorang, hehe. Dh selalu jadi pelanggan siap promot kat fb dan blog lagi ni, tau...hahahaha).

Kali ni dok makan kat dalam kedai. Sebelum2 ni datang makan suka dok kat luar aje. Sbb datang ramai, kan. Lebih selesa makan kat meja luar tu aje.
Aku oder mee hailam aje. Tp sedappp. Mmg ini laa citarasa hailam yg aku gemar.
Aku makan dulu sbb makanan yg abang oder tak sampai lagi. Biasa laa...oder grilled ni, kan..
Ni...grilled chicken chop...abang punya. Tp aku cukai jgk kentang goreng dan coleslaw dlm pinggan tu, hihi..
Bismillah...
Kat situ dh ada jual satay. Tp aku tak beli laa sbb nak jaga pemakanan katanya, kan...hihi.
Lain kali datang sini lagi bawak anak2...leh laa oder satay jgk, ngee.
Dan...kat dlm tu ada jgk nasik lemak bungkus. Nampak jiran meja kitorang tu makan mcm sedappp aje, hahaha. Tp tak leh laa...kata nak jaga pemakanan, kan. Kehkeh..
Bkn pe...esoknya ada job. Mesti makan kenduri, kan. Esok leh makan nasik kenduri, ye...lalalalala..

Nota ALONA:-
~Nafsu makannnn, mmm..

1 comment:

ayu Ismail said...

kalau ke taiping akak nak cari kedai ni hehe