Friday, August 14, 2009

Al-kisah suamiku..

Rabu ari tu, selepas amek akiss kat sekolah jam 2.30ptg..kitorang terus ke Pengkalan Hulu (PH). Akiss makan nasik dlm keta, salin uniform Tunas Puteri ngan baju yg aku bawak tu kat tandas Petronas Selama.
Perjalanan kitorang mempunyai masa yg sgt terhad. Angah ada kelas tuisyen jam 8mlm. Aku tak mau dia ponteng sebab skang ni mmg masa menggempur!!

Tapi tetap singgah wat apa yg patut.

Singgah juga utk makan di R&R Padang Tamat, PH. Kat sini abang telah ditegur oleh seorang lelaki yg juga nak menghantar anaknya pulang ke hostel. Yg aku kelakar sgt bila tgk muka abang terkesima, terpempan..seolah2 sedang memproses memori utk mengingati siapakah gerangan lelaki yg menegurnya itu.
Ramah pulak lelaki tu menegur abang. Mcm rapat sgt..mcm rakan sepejabat..huhu. Tp abang tetap melayan perbualan lelaki tersebut.
Selepas perbualan tersebut..lelaki itu duduk di sebuah meja bersama dgn sebuah keluarga lain yg juga mahu menghantar anak mereka pulang ke asrama.
Apabila abg bangun utk beransur meneruskan misi menghantar along ke asramanya..abg terus menyalami lelaki lagi sorang yg turut bersama dgn lelaki yg telah menegur abang sebentar tadi. Ternyata mereka berdua seolah2 sangat mengenali abang tetapi abang...???

Dlm kete..terus abang tergelak sebab abang masih tidak dpt mengingati 'kawan2nya' yg juga dtg dari Taiping itu. Cuma salah seorang drp mereka abang rasa mcm pernah tengok, hehe..

Dlm hal ni..aku tak salahkan abang. Pasal aku dh banyak pengalaman cenggini ketika berjalan2 ngan abang. Kebanyakan drp nya adalah bekas rakan sekolah rendah, rakan sekolah menengah yg sudah sgt jauh perubahan fizikal mereka. Dgn bermisai, berjambang, gemok, boroi, rambut dah kurang..heheh.
Dan..abang?? mukanya skang ni adalah muka ketika dia bersekolah rendah..ketika dia bersekolah menengah..masih sama. Fizikal tubuh badan pun maintainnnnn aje walaupun masa sekolah dulu kurus ler sket...huhu.

Apa yg pernah mengejutkan..seorang kawan abang masa sekolah rendah berpuluh tahun di SK KE 2, Taiping yg lalu telah menegur abang di BENTONG, PAHANG?? Apa???
Dia kata dulu dia satu kelas ngan abang, dok kat belakang abang masa dlm kelas. Dia tau abang pandai melukis komik, dan citer abang ni pernah buat satu buku khas utk lukisan komik..heheh!!

Hanya kerana wajah abang yg masih sama..tidak berubah..ramai kawan2nya ketika zaman persekolahan terus menegur tanpa ragu2 walaupun ada yg dah terlupa nama abang, walaupun diorang tak pernah jumpa2 pun lepas zaman persekolahan tersebut...hmmm...

Di bawah ni adalah gambar abang dan Hezri, pengacara Selamat Pagi M'sia. Ada persamaan tak? Bagi aku yg pernah tgk Hezri kat tv beberapa kali..mmg ada persamaan.
; Wajah mereka ada laa iras2 walaupun tak sebijik sama. Lgpun, Hezri tu ada lesung pipit..hehe.
; Sama2 berdahi luas, heheh..
; Kaler kulit pun mcm sama, huhu..
; Kening pun lebih kurang sama..
; Sama2 minat bina badan ler..
; Style duduk pun sama. Kalo duduk mesti nak taruk tangan kat atas peha dan badan dok menyenget sket..ngeh2
; Rambut pun mcm sama aje..kehkehkeh..

Beberapa tahun dulu..masa mula2 Hezri jadi pengacara SPM ni..mak aku pagi2 lagi tipon soh aku bukak tv1. Katanya ada abang kat tv, mak bgtau sambil gelak2, heheh..
Aku pun terpinga2 kat umah..terus je laa on tv1.
Ha'ah laa, sekali pandang mmg mcm abang ler pengacara SPM tu. Ngan cara duduknya..hmm..Cuma masa tu Hezri mgkn baru join bina badan pasal lengan dia tak besar mcm skang ni. Skang dah mantapp!! huhu..mcm abang, kehkehkeh..

Ada juga dari kalangan para user kat bina badan forumer ingat abg ni adalah Hezri si pengacara tu..huhu..

Gambar Hezri ni tak byk ler bila aku cari kat Google. Ni je laa yg aku dpt pong!!


OPPS;

Along tipon semalam;
Along kata Ketua Warden hostel dia iaitu Cikgu Nasrun ada masuk membelek2 juga blog aku neh.
Alamakk!!! segan pulak ler pasal aku dok citer pasal mrsmph tu kot2 ada yg tersalah fakta ler pulak, heheh.
Cikgu, kalo ada tersalah citer pasal mrsmph tu..perbetul ler tang ruangan komen tu ye..heheh..

13 comments:

ikiqzana said...

untung le... cik abang penampilan seperti dulu... ye la ada sama gak gan pengacara tu..

zura@iwan said...

sm ek ngan penampilan dulu....awet muda la tuh...kekeke..

aaa la kak cm nk sm muka ngan pgacara tu...

suhaila-ab said...

aku ada pengalaman salah tegur org...hahahahha..ingat sampai skang...kalau ada kesempatan nanti aku citer kat page aku...hehhe

cookie devine said...

Selalu jd.Last skali tya "awk sape ekk?".x ke malu dia?

oMMy fiRuz said...

a,a la kak..sama tapi x serupa..

[-suziey-] said...

hahaha..lawak la..hubby akk mcm hubby sy la..org ingt dia dia xingt org..ekek:D
wahhh warden along layan blog..pasni kena berhati2 dlm penulisan..hehe

░♥si lampu neon♥░ said...

cewah hehehehe.. serupe ar weyy..

zura@iwan said...

akak...awat x leh chat kt shoutbox tuh...

akak nk dtg png ke? rojer2 la ek nnti..kul brp nk dtg?

J@J@ / Bini The Rock said...

a ha la kak...

sama lerrrrr.....
blh tumpang glmer gitu...ihikkksss!!

DaliaLiyana said...

aah kak...sejibik...ingtkan org yg sama....tp dalia percaya sbb kite kan 7org yg hampir sama ngn muka kite..agak2 akak penah tak tgk muka yg cam dalia.?? hehehe

Fara_Adura said...

Ekekeke akak.. muka abang akak maybe sama aje ngan dolu2.. tuh yang ramai cam dia..

Banyak makan ulam2 kot...pe rahsianye? Hehehe..

Fara dolu2 keding.. ramai yg tego.. da bam bam skang.. haha

ibu_umairah said...

heeee.heeee...kelakor lahhh!!!!nasib baik akak tak tarik tangan pengacara itu ajak balik....heee.heeee

sad said...

thomas sabo armband Some basic considerations can help a person to get the right par of shoes. Below are some of the important points that one may need to think about before getting the shoes. tomas sabo armband Style is not that important - majority of the people choose their tennis shoes considering only brand names and its looks. lederarmband thomas sabo They don`t keep the importance of their feet up front most of the times. It can be a little hard to give up an awesome looking pair of shoes that matches your personality thomas sabo armband reduziert But when it comes to the usage, they should be chosen based on their functionality. The tennis shoes that one is purchasing should be able to protect and support one`s feet ideally. thomas sabo armband preis They are equally as good for keeping the water and weather away from your feet and both brands offer cheap golf shoes as well as their many expensive varieties. thomas sabo armband billing Shopping at FootJoy or Adidas can give you fashion, color, and a large line of shoes online and in stores.At any rate, be mindful of our golf game if you are a real competitor--know that shoes are the most vital part of your golfing attire. thomas sabo billig kaufen You need to shop around, compare prices. And get the most for your money. thomas sabo onlineshop That doesn't mean you should opt for a pair of discount shoes that also have cheap quality. What would be the point of purchasing a shoe that is not comfortable to wear. thomas sabo jewellery If you care anything about your success in golfing, shop around. The Heel Box - it is an important part of the shoes.