Thursday, August 13, 2009

Oh, awan!!..

Sape yg terer tuleh puisi? Cuba karang puisi tentang awan. Tentang putih ketika tenangnya, tentang hitam ketika amarahnya, tentang kegebuan ketika putihnya, tentang dirinya bergerak mengikut angin..
Oh..aku ada 2 orang kawan blogger yg terer mengarang puisi neh, hehe..anaklaut dan selendang biru. Leh ler diorang ciptakan puisi tentang awan ini..huhu. Tak kena bayar kan?? huhu..





Kesemua gambar2 awan ni aku amek masa on the way nak ke Pengkalan Hulu. Pantang nampak awan berkepul2..mulalah aku 'tala'kan kamera ke arah awan itu, huhu..Abg yg memandu kat sebelah cuma mampu menggelengkan kepala melihat gelagat isterinya ini sgt teruja ngan kecantikan kepulan awan bersih itu, huhu..
Dpt kat aku gambar2 cenggini..teruk aku belasah software itu ketika proses meng-editnya dgn sesuka hatiku, huhu..

Ni pulak gambar pokok mati kat dpn umah mak.
Gambar diambil oleh abang menggunakan kamera hp nya..

11 comments:

Gieyana said...

ni aper ke hal nie panggil2 awan nie..hiks!

Cantik kesan editing picca akan nie...hiks!

[-suziey-] said...

ler nk masuk contest ke kak oit..ekekek:D
waaa pokok mati tu pn tantek kan..kalu dulu org pandng pn pokok mati.skang ni jadi hasil seni..

░♥si lampu neon♥░ said...

cantik..GOD CREATION...
tak reti ar nak karang pantun ke puisi ker huhu

oMMy fiRuz said...

kakak cyg..nak wat puisi awan...sawan terus saya kat cni..hahhahahahaha..tp sy suke gambar pokok mati tu..cantikkkkkk sgt...

zura@iwan said...

cantik2 ya kak awan2 tu...pndai akak edit ye..

TokNabe said...

Kat sini awan mendung tapi tak hujan2.

Awan kalau diperhati betul2 memang cantik, lebih2 lagi kalau yang berketul2 tu.

ikiqzana said...

cantik gan ciptaan ilahi.. gmbr pun cantik jugak.. suker zana negok..

Hana Kamaruddin said...

cantik sgt gmbr awan2 ngn pokok tu..teruja!

Faridah said...

Cantik gambar2 tu..nape tak buat watermark nanti ada jer org cilok hasil seni foto akak tu...

Fara_Adura said...

Akak.. akak neh memang berseni orangnye yer.. suke kepada kekreatifan n alam sekitar..hehe, hasil dari pemantauan Fara sebagai blogger...kekeke..:)

By da way.. akak gune software ape? Canteknye..wajibb belajor ngan akak neh..:D
Ade benda kite tak tau.. ade benda kita tau kan..

Akak leh bg no? Emel me..fara.adura@yahoo.com

Cantekk sungguh pic2 awan tu.. sangat memukau hasil tembakan akak.. i laikk..:)

atty's said...

cantek gambo awan tu