Sunday, August 23, 2009

TAG terkumpul..mak aii!!

Baru berkesempatan utk aku menunaikan janji bagi menyelesaikan tag2 yg kengkawan telah berikan. Tima kasih sudi kasi tag kat akak. Tp sori ler..coz lambatttt nak merealisasikannya ye..hehe..
Ada 5 tag di sini..dari Anak Laut, Atiechumil, Aliaah, Hana dan Jebat..

(sekadar gambar hiasan)

TAG 1
dari ANAKLAUT;


1. Bekas kekasih saya adalah :- Hmm..takde!!

2. Saya sedang mendengar :- Dgr suara tv aje. Abg tgh layan discovery channel pasal KERIS tu.

3. Mungkin saya patut : Buat kerja2 umah yg tak buat lagi dari buat tag ni, kehkeh..

4. Saya suka : i) Bersama keluarga. ii) Buat apa yg aku mmg suka.

5. Sahabat-sahabat baik saya : Kawan2 yg sudi bersahabat dgn aku walau aku di situasi mana pun..

6. Saya tak faham : Kenapa org susah nak faham ngan aku?? Kenapa org cepat salah faham ngan ayat2 dan kata2 aku?

7. Saya kehilangan : Masa yg disia-siakan..

8. Ramai yang kata : Cinta itu buta..tetapi sebenarnya siapa yg buta menilaikan erti sebuah cinta??

9. Cinta itu adalah : Satu perasaan tulus yg dianugerahkan oleh Allah utk hamba Nya..

10. Di suatu tempat, seseorang sedang : merindui aku ini adalah anaknya!!

11. Saya akan cuba : Menjaga hati semua org..

12. Ayat SELAMANYA membawa maksud : Ni ayat ke perkataan? Kalo maksud perkataan SELAMANYA tu bg aku..maksudnya..tiada titik noktah!!

13. Telefon bimbit saya : Ada 2. Satu guna no. Hotlink. Satu lg guna no. Digi.

14. Bila saya terjaga dari tidur : Rasa mengantuk lagi tapi kena bangun gak pasal ada tanggungjawab yg menanti!!

15. Saya paling meluat bila : Org yg melakukan sesuatu perkara yg membolehkan perasaan meluat aku tu wujud.

16. Pesta/Parti adalah : Pesta dan Parti ni selalunya org terpikirkan sukaria dan meraikan. Parti jugak sgt glamer dlm dunia politik, kehkehkeh..

17. Haiwan yang paling comel yang pernah saya temui ialah : Kucing aku tu ler..sape lagi kalo tak Tomei. Dah laa comel..baik sgt!! huhu..(puji kucing sendiri)

18. Peringkat umur yang paling menyeronokkan bagi saya ialah : Semua bg aku seronok sebab masa tak sekolah lagi..sebok nak sekolah. Masa dah tadika sebok nak sekolah rendah. Bila dh sekolah rendah..sebok nak sekolah menengah. Bila dah sekolah menengah sebok nak masuk u tapi tak layak ler nak masuk u..jadi ada jejaka berkenan dan ada jodoh terus ler kawen. Bila dah kawen..sebok nak dapat anak. Bila dah dpt anak sorang..sebok nak anak lagi sorang. Bila anak2 kecik..sebok nak tengok anak dah besar..Cenggini ler kehidupan. Semuanya menyeronokkan. Aku sgt menghargai pengalaman2 tersebut.

19. Hari ini : Sebok tak sudah2..

20. Malam ini saya akan : Buat persediaan utk entry blog terkini.

21. Esok saya akan : Melaksanakan tugas2 di rumah sebab aku ni surirumah sepenoh masa.

22. Saya betul-betul inginkan : Apa yg selalu aku doakan..Amin.

23. Ketika saya lihat wajah saya di hadapan cermin pagi ini : Kembongnya pipi aku..huhu..

24. Pusat Membeli belah atau arked permainan : Bukan semua pusat membeli-belah aku suka masuk. Arked permainan?? Tak tahan ngan asap rokok!! Tak elok utk kanak2..

25. Makanan barat atau Jepun : Makanan 'ala' barat tu suka laa gak mcm pizza, burger, chicken chop dan fillet. Tapi jarang pun makannya. Makanan Jepun?? Aku taknah cuba pun lagi..was2 ler!! Terutama sushi tu pasal diorang kata ada taruk wain.

26. Bilik yang terang atau gelap : Siang biar ler bilik tu terang. Malam..kena pasang lampu tido..kalo tak tak leh tido. Mesti pasang kipas (takde ekon daa..) walau sesejuk mana pun. Nanti tak leh tido gak pasal telinga berdengung, kehkehkeh..

27. Makanan Segera adalah : Yg senang disediakan tapi tak berapa bagus utk kesihatan.

28. Ayat terakhir yang anda katakan pada seseorang : Nak tido tu baca al-fatihah, surah 3 Qul. Jgn lupa berdoa.


TAG 2
dari ALIAAH
;

ALL ABOUT 4 TAG

FOUR NAMES THAT PEOPLES CALL YOU:
1. Kaklong
2. Lina

3. Ina
4. Alona


FOUR MOST IMPORTANT DATES IN YOUR LIFE:
1. 13.02.69
2. 04.10.57
3. 04.11.54

4. 24.12.80


FOUR THINGS YOU’VE DONE IN THE LAST 30 MINUTES:
1. Makan kuih lopes
2. Basuh pakaian
3. Sidai pakaian
4. Masukkan Tomei dlm sangkar..

FOUR WAYS TO BE HAPPY:
1. Mak, ayah dan adik mai umah.
2. Kitorang balik Bentong.

3. Dapat berkumpul berborak2 sakan ngan family.

4. Jenjalan..


FOUR GIFTS YOU WOULD LIKE TO RECEIVE:
Ni jawapan yg tak skema laa ye..jawapan duniawi, huhu..;
1. DSLR set siap teropong pjg tu..leh tembak dasyat punya.

2. MPV PERODUA coming soon nak kuar tu.
3. Tanah dusun rambutan, manggis, duyan, langsat, salak madu..kalo ada air sungai mengalir kat situ lg best!
4. Percutian yg membahagiakan..


FOUR OF YOUR FAVORITE HOBBIES:
1. Melayari internet.
2. Layan kamera, tgk gambar

3. Jenjalan.
4. Kumpol setem.


FOUR PLACES YOU WANT TO GO FOR VACATION:
1. Dapat sekali cuti main salji - Korea ke, Jepun ke..
2. Dapat sekali cuti ketika bunga2 sakura berguguran - Jepun ler best!

3. Dapat sekali cuti petik2 buah epal, pear dan sebagainya - NZ.

4. Dapat sekali cuti kat ladang2 bunga yg sgt luas - Holland.


YOUR FAVORITE DRINKS:
1. Air suling..wajib
2. Teh o

3. Bancau

4. Jus durian belanda.


FOUR THINGS ALWAYS FOUND IN YOUR ROOM:
1. Hp..
2. Henbag
3. Kotak2 novel

4. Alat2 mekap yg tak seberapa tu!


FOUR FAVORITE COLORS:
1. LIME GREEN
2. Kaler sirap bandung..tak pink sgt!

3. Biru

4. Oren


TOP FOUR HANGOUTS:
1. TESCO Taiping
2. Taiping Sentral

3. Kompleks Rakan Muda..layan wifi sambil tunggu akiss.

4. Kompleks Rakan Muda..masa ada training netbol.


TOP FOUR YOU LOVE SO MUCH :
Insan yg paling disayangi ye..4 + 4 org family..

TOP FOUR “THINGS” SPECIAL TO YOU:
1. HP..boleh kontek mengontek..
2. Keta..leh pi jenjalan.

3. PC..nak online..

4. Kamera..yo!


TOP FOUR REASONS WHY YOU ANSWERED THIS SURVEY:
1. Aliaah yg bagi..kena ler jawab. Sori ler lambat yek.
2. Dah janji nak jawab..kena ler tunaikan janji.

3. Mcm menarik tp kena bagi jawapan terhad sgt ler..

4. Ada masa nak jawab..aku jawab ler..



(sekadar gambar hiasan)

TAG atiechumel84

1. Apakah hubungan awak dan dia? (sesiapa pon boleh)
Suami..

2. 5 impression terhadap dia?
1: Kool
2: Selamba
3: Pentingkan kesihatan
4: Sukakan sukan bina badan..

5: Tidak boros..


3. Perkara yang paling memorable yang dia lakukan kat awak?
Soh aku berhenti keje dan dok umah jaga anak2 aje. Katanya...aku jaga anak2 sendiri adalah lebih baik.

4. Perkara paling memorable yang dia kata pada awak?
Aku comel mcm arnab??? Mentang2 aku lahir tahun arnab, hmm..

5. Kalau dia kekasih awak...... awak akan?
Menyayanginya dan membahagiakannya..

6. Kalau dia jadi musuh awak...... awak akan?
Alamak???

7. Kalau dia kekasih awak......awak akan?
Ait..soalan 7 ni sama aje ngan yg no. 5 punya??

8. Kalau dia jadi musuh awak......mungkin kerana?
Oh, Tidak!!!

9. Overall impression tentang dia?
Kool..

10. The most desirable thing to do to her/him?
Membahagiakannya selamanya..

11. Apakah awak rasa tentang pandang orang terhadap awak?
Mcm berlagak..(tapi tak). Macam sombong..(tapi tak). Macam bagus..tapi tak bagus mana pun. .

12. The character of you for yourself?
Owh..mcm2 karakter aku ada...kehkehkeh..

13. On contrary, the character you hate about you?
Cepat nak marah dan cepat risau!!

14. The most ideal person you want to be with?
Suami..

15. For people who like you.... tell something about them....
Biasa ler..semua org ada kelemahan. Jgn ler tak kawan ngan aku disebabkan kelemahan aku tu ye..hehe..


TAG jebat

a. Copy award untuk diletakkan dlm blog anda

b. Nyatakan 6 fakta menarik mengenai pemberi award ini
1. Suka bersahabat..
2.
suka berniaga..
3. suka masukkan entry menghiburkan..
4. Anak Melaka

5.
tp bekerja di Kuala Perlis
6. ketua keluarga yg penyayang..

c. Setiap penerima award mesti menyatakan 9 fakta / hobi diri sendiri
1. sukakan informasi
2. suka jenjalan..

3. suka merakamkan kenangan dlm video cam mahupun kamera.
4. suka tengok balik apa yg dah dirakamkan
5. suka jugak tgk gambar2 dari kengkawan

6. suka kumpul setem
7. suka nyanyi utk hiburkan hati sendiri aje..
8. suka bercerita detail..
9. suka nak berkawan2..

TAG dari Hana..

1-Sudah berapa lama anda menggunakan handphone tersebut?
Satu tu..baru 9 bulan. Lagi satu tu dah 2 tahun..

2-Apakah wallpaper yang terpampang di skrin handphone anda. Dan terangkan mengapa anda memilih wallpaper tersebut?
Guna theme aje..maleh nak taruk wallpaper..nyemak aje!

3-Berapa jumlah "contacts" yang terdapat di dalam handphone anda?
105 nama saja..

4-Sila masuk ke 'contacts' dan pergi pada huruf 'M'. Berapa kenalan yang namanya bermula dengan huruf M?
7 nama termasuk no. McD..hehe..

5-Berapa jenis handphone yang anda telah guna selain handphone yang terkini?
6 buah..

6-Rangkaian telekomunikasi yang anda gunakan? Nyatakan mengapa?
Maxis Hotlink - sbb penting..suamiku guna talian ni. Kawan2 pun ramai jugak..
DiGi - sbb mak, ayah ngan adik aku guna nombor ni. Senang utk kadar murah fnf..

7-Nada dering yang anda gunakan?
La isLa Bonita

8-Senarai top 5 yang anda selalu msg?
Aku jarang mesej kalo takde perkara nak dimesejkan..

9-Soalan terakhir. Nama orang yang tersayang (bf/gf) yang anda set dalam handphone?
Sayangku..(aku bangga guna Bahasa Melayu aje..huhu..)

Okey..selesai..lega!!! Janji dah ku tunaikan..

9 comments:

TokNabe said...

hohoho... ada tag. Terkumpul pulak tu. Satu perkara yg paling sy tak minat dan buat.

Anil Wanina said...

huh... byknye tag...

MuMMy 2 Haqq said...

balas dendam ni..

[-suziey-] said...

umangaih...marathon tag ni kak..syabas..hehe

~Atie+Farid~ said...

uiks kak...bagus gini..kumpul byk2..pastu buat skali sume ek...hehehehe

░♥si lampu neon♥░ said...

amboi kak, banyaknye!

ikiqzana said...

sis..bnyk nyer tag terkumpul.. rajin betol buat.

ibu_umairah said...

selamat langsaikan TAG hee.heeeee......termimpi2 ngan akak ni,,,bila lah nak jumpa ini

POSH76 said...

terer betul buat tag...hamik ko sekali arung...hehe

nasib baik tak kena tag...hehe