Friday, October 7, 2011

Jelajah Pantai Timur - meratah lauk di ICT Pok Long

30 Mei 2011
Isnin
Dh kenyang makan nasik...kitorang balik semula ke homestay. Relaks lagi...buatlah apa yg patut. Kemudian, jam 6ptg...kitorang keluar lagi. Kali ni nk tgk2 Pantai Teluk Ketapang. Nak cari kedai ICT Pok Long yg terkenal sgt tu sampai leh masuk dlm rancangan makan2 kat dlm tv dan ada jgk blogger2 yg dok citer pengalaman makan kat situ.

Dh bersedia nk keluar. Keter itam Anas sempat berkhidmat dengan sebaik-baiknya membawa tuannya berjalan sampai ke Kuala Terengganu-Kuantan-Bentong-Cameron Highlands sebelum diserahkan pada tuan baru sehari selepas balik dari menjelajah pantai timur. Sbb?? Sebab kete baru dorang booking dh sampai ler, ngee....
Stadium Gong Badak yg runtuh tu dlm laluan kitorang dari homestay ke Pantai Teluk Ketapang. Tp tak singgah hari ni..esok paginya baru kitorang gi. Tunggu ler citer tu kuar pulak, hahaha..(kalau sudi, ngee)..
Sudah berada di simpang 3....kitorang amek simpang kanan utk ke Pantai Teluk Ketapang, yuhuu!!
Tak susah pun cari kedai ICT Pok Long ni rupa2nya. Tapi kan..kat situ bkn kedai ikang celup tepung ICT poklong aje...byk yg lain jgk..
Sepinggan udang & sotong goreng RM5...kitorang amek berapa pinggan ntah laa dh lupa nk citer sini. Ketam amek 2 ekor, kopok losong brp ntah...tak ingat jgk. Ikang kembong lak mgkn 4-5 ekor gak ler, huhu..
Makan..makan...mmg best meratah2 lauk sambil cicah sos cili ni..syok. Sedap jer makan ditambah dgn elemen angin sepoi2 bahasa dari laut, pergh!!! Psst; mcm nyiow pun ada gak...makan lauk aje, kehkeh...
Tgk mcm byk sgt kitorang amek. Mcm tak abes jer, huhu...maklum ler, perut baru jer sejam lebih tadi isi nasik, ngee..
Mak, abah, kak nor & Along sedang seronok makan2 lauk...
Uish..ada lagi yg tak terusik ni...
Amek air....air kelapa aje. Air lain takde..jgn harap ler nk oder air panas ke hape. Mmg air kelapa aje ada, huhu..
Ulang2 amek air...ramai kan..mana cukup guna satu dulang, huhu..
Alhamdulillah, abes jgk....Bila dh sampai Pantai Teluk Ketapang ni..jgn tak singgah utk makan2 di ICT Pok Long. Kalo orang tau kita gi Kuala Terengganu dan tanya ada gi tak ICT Pok Long??...emm., sekurang2nya kita pun tak terkilan ler ngan soalan tu, hehe. Bkn selalu nk sampai sini. Ni pun setahun punya plan ni, hoho..Tapi mmg sedap ler meratah lauk kat sini. Kerangupan seafood goreng tu...mmm...sedap!! Harga semua?? aduhaii..dh lupa laa.

-sambung lagi nanti...
-lepas ni pemandangan kat Pantai Teluk Ketapang pulak, hehe..

3 comments:

Kamsiah said...

ala2 kat pantai seri 7,tumpat,kelantan...byk sajian seafood...ikan celup tepung...best2..tambah pulak ada air kelapa...

POSH76 said...

kuala terengganu mmg bessss

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

huishhh.. best giler! akak org T'ganu pun lom pernah sampai sini lagi.. huhu...