Tuesday, October 4, 2011

Mak...54

04 Oktober 2011
Selasa

Hari ni genap lah usia mak 54 tahun. Tapi tahun ni mak kesayangan aku ni menyambut hari lahirnya di dalam wad. Pagi tadi sj dh 22 botol air dimasukkan dlm badan mak sejak masuk wad kat hospital Bentong mula malam Isnin minggu lepas. Aduhaii...betapa lemahnya badan mak. Mmg sebelum ni mak tak boleh nk makan..makan muntah..minum air pun muntah. Makan lah apa saja..minumlah apa sj yg jadi kegemaran pun...mesti keluar balik. Badan mak memang lemah.
Masa raya hari tu pun...mmg mak dh tak sihat...tp mak kuatkan jgk semangat utk berhari raya. Itu pun raya ke 2 mak ajak gi Melaka beraya kat umah saudara maranya...bkn tido sana...balik hari. Nasib baik tak jadi pegi. Mmg nampak mak mcm semangat tapi bila mak tak tahan, lemah2 badan...mak akan tertido. Tak sampai hati tgk keadaan mak tu. Badan pun dlm suhu demam.

Sewaktu aku menaip entry ni pun...mak masih di hospital. Pagi tadi kol mak utk ucap selamat...mak menangis. Suara mak mmg lemah...aduhai...
Tapi pg tadi aku mmg bengang betol ler ngan sorang mak sedara aku ni. Haa..kan lepas tu dh kena baca sms aku panjang2!!!
Apa2 pun...terima kasih laa kat Fadel & Dayah sbb gi jengok mak dan bawak sate kajang kat wad utk raikan harilahir mak hari ni.  Sempat lagi balik Bentong lepas abes ngajar petang, mm..Alhamdulillah, Fadel & Dayah dh ngajar kat Kolumpo. Takde lah jaoh sgt kat Lawas, Sarawak seperti sebelum ni.
Semoga Allah beri mak kesihatan yg baik, dipjgkan usia, dimurahkan rezeki, berbahagia selalu & kami sentiasa doakan yg terbaik utk insan2 kesayangan.

Nota:-
Alhamdulillah...wlpn mak masih lemah tapi skang ni mak dh leh makan & minum tanpa perlu muntah2 lagi. Tetapi mak masih dlm keadaan yg tidak sihat..doktor pun tak benarkan mak keluar dari wad lagi, mm..

1 comment:

atty's said...

semoga makcik cepat sembuh.amin