Thursday, August 19, 2010

Aku geram ngan Nami!!!

Baru pg tadi abg man bg clear abes 2 batang pokok pelam tu sehingga tinggal perdu aje...tp si Nami tu lepas lagi manjat bumbung ikut pokok senangin kat luar pagar tu pulak!! adeiii.....

Betul ler kucing peliharaan kitorang yg sekor ni!! Suka bebenar memanjat. Mmg mak bapak dia pun suka manjat. Buat pojek pun kat atas bumbung (umah mak). Mana laa anak dia tak ikut, aduhaiii. Yg peliknya, lagi 3 ekor kat umah mak tu takde lak pangai tupai macam ni!! huh!!...

Kali ni biar dia dok lama atas tu. Lapar...nak turun...biar dia belajar turun sendiri.
Ni...manjatttt je pandai. Turun tak reti. Dh byk kali dia buat camni. Kitorang yg teruk nak amek tangga 10 step tu manjat bumbung. Kalo tak dari tepi umah...kena ikut lubang siling dalam bilik mandi umah kak nor tu, aduhaii.
Penah ler 2-3x akiss pulak yg kena manjat pokok senangin luar pagar tu nak amek dia. Tak pasai2 aje. Dh tu...bila org nak amek...eksyen pulak tu. Pusing2...kaki kita lak lengoh nunggu nak bawak dia turun!!

Nak dibiarkan je kat atas tu, boleh je..tp bkn pe..nanti kita lak ralat dia mati kena makan dek musang. Musang ada malam2 atas bumbung tu. Hrp2 dh takde pokok pelam ni..takde dah ler musang berjoget2 kat atas bumbung umah kitorang, hehe.
Bkn pe..kkdg tengah malam dgr bunyik atas bumbung tu..suspen gak. Maklum ler, umah ni dh penah kena pecah masuk dek pencurik dh!!

Gambar2 dlm entry ni..aku amek sebelum pokok2 pelam ni kena tebang habes hari ni. Sekurang2nya ada gak ler kenangan gambo Nami dlm simpanan kitorang, hehe.
Akiss bila aku ckp macam tu...sedeyy aje, ngee..

Hmm..manjat mmg Nami terer. Jap aje dh sampai atas.

Siap main sorok2 ngan kita kat cabang pokok tu, huh!!

Tapi....nak turun mmg dia gayat. Nak turunnnn, gayat....leh dia manjat lagi tinggi. Tu yg leh dia sampai bumbung terus lompat situ!!
Pandai lak kalo ujan masuk dlm bumbung tu. Pastu melompat2 atas siling, aduhai.
Bila dh lama sket baru kitorang selamatkan dia...pandai lak buat muka simpati. Tp dlm2 muka simpati tu..terserlah gak ke'eksyen'nan dia!! huh!!
Nasib baik ler tuan2 mu ini jenis simpati lebey dan punya perasaan kasih syg yg menebal!!!
ngeh2...

Skang ni...bkn gambar pokok pelam ni aje dlm kenangan...mgkn Nami ni jugak, hehe. (Akiss dh menangis tu!!) hehe..

4 comments:

ikiqzana said...

bila citer pasal musang.. ddk segambut dulu pon sama bila nk senja jer bising yg amat. takut tu kdg2..

sian gan nami dh x leh panjat lg.

buker puasa apa sis arini.. mesti juadah sedap2 belaka. :)

mamawana said...

Nami cute......notti

makdara TERDIVA said...

owh! ingat tupai td..hehe

wantie said...

ala akak ni marah marah sayang ler tu. kalau si nami tu takut nak turun sanggup pulak ambik tangga utnuk turunkan dia.. hehehehe.. tul tak?