Saturday, August 14, 2010

Lagi yang tergendala..

Hari ni terus je aku buat 2 entry sekaligus. Ada masa lebih sket. Jd, lepas2 ni leh ler aku merayap kat blog kawan2 pulak, hehe. Sementara belum sampai masa nak sebok2 wat biskut raya, kan..ngee..

Ok..mula citer
Ujung bulan Julai hari tu..mmg terlalu byk aktiviti kitorang, hehe. Walaupun ia takde ler aktiviti penting sangat pun tp disebabkan dh ada gambar tersimpan dalam hp SE abang ni..aku pun taruk ler sini. Leh gak dibuat kenangan, ngeh2.
Terima kasih ler kat abg yg sgt rajin amek gambo utk bahan kat blog aku ni, hehe.

Jualan Gudang RORINE..
Bertempat di Dewan MPT Kamunting..acara ni telah berlangsung seminggu jugak laa. Tapi kitorang gi pun lagi sehari nak abes tarikh berlangsungnya tu, hehe. Pergi tu saja2 jer ler nak cuci-cuci mata. Dengar kak Ramlah jiran umah kitorang ni..jualan tu mcm best jer. Dia datang bercerita masa kitorang tgh pulun cuci Alza ngan Kancil, hahaha.
Dia kata..masa cabutan nombor bertuah pd malam sebelumnya tu..dia dpt set cadar bernilai RM500, hehe. Takpe ler..rezeki dia kan..

Jadi, malam tu kitorang pun gi ler. Sebenarnya, mmg aku nak gi situ pun malam tu kalo kak Ramlah tak dtg citer siang ari tu pun. Sebab, aku pun baru je dpt elaun dari abg. Maklum ler..abg keje swasta..lambat sket ler gajinya nak kuar dari org keje gomen mcm suami kak Ramlah tu, kan..hehe.
Kalo gi saja2 tiba2 nampak yg terberkenan kang..takde duit..susah gak..jenet..kan..ngeh2. Jd, malam tu..kitorang pun gi ler. Tak jauh pun dari umah. 5 minit naik keta, hehe..

Ni ler Dewan MPT Kamunting. Dekat je ngan stesen Petronas Kamunting tu..hehe. Tgk aje keta terpakir kat luar...mesti kat dalam tu ramai pengunjungnya, kan???

Seperti yg dijangka..mmg ramai ler yg ada kat dlm dewan jualan gudang tu. Maklum ler..ramai yg dh gaji.
Aku mula2 tgk2 je. Jumpa gak ler sandal bertutup kaki dan bertumit (sbb aku kan renek aje, hehe) yg aku dok cari2 selama ni (sebab pesen sandal tu dah lama) tp aku tetap cari sebab nak guna masa naik motor. Harganya bg aku murah ler kalo nak dibandingkan ngan harga2 yg aku penah tgk kat pasaraya sebelum2 ni. Kiranya, betul ler tu jualan murah, hehe.

Cari jugak sandal angah sebab sandal dia dh teruk sgt. Tp tak jumpa laa pulak saiz 5 yg sepadan ngan kaki dia. Angah ni nampak aje kurus tp saiz kaki dia..mak datuk..dh saiz kaki aku dh. Jadi, tak beli ler. Nak kena cari kat kedai lain ler nanti.

Ni masa acara cabutan bertuah. Tp aku tak terlibat ler dlm bab2 menunggu nombor bertuah ni pasai aku beli tak sampai RM50 pun utk satu tiket cabutan, hoho.
Maleh aku nak terikat ngan mende2 ni. Kalo dh takde yg berkenan..wat pe ler aku nak memaksa beli semata2 utk cukupkan belian RM50 utk tiket cabutan bertuah tu..kan??

Jadi, kitorang pun blah ler dari situ, hehe.

KAMDAR Tpg Sentral
Sebenarnya..aku gi sini nak cari lagi sepasang dua kain utk dibuat baju. Bkn khas utk Aidilfitri pun. Tp leh ler jugak nak pakai gi berhari raya, hehe.
Sbbnya aku dh beli sepasang dan dah hantar tempah pun kat Mak lang utk dipakai pada aidilfitri nanti, insyaAllah.

Yg kali ni kebetulan aje aku beli utk guna gi kerja..hehe. Maklum ler, keje time org buat kenduri ni..aku rasa selesa lagi mengenakan baju kurung dari berseluar panjang. Senang dari segi nak komunikasi ngan makcik2 dan tetamu2, hehe.

Aku tak carik yg mahal2 pun. Asalkan kain dia ok, cantik dan jenis sejuk bila dipakai ni..aku beli je. Dapat ler RM3.65 utk semeter selepas diskaun, hehe.

Aku dh gi Nagoya sebenarnya sebelum2 ni..tp ntah ler..takde yg berkenan pulak. Tu yg leh gi Kamdar tu.
Utk 1 Syawal nanti..kainnya aku beli kat Jakel Shah Alam masa aku turun sana dulu. Satu kayu ler ngan mak, Dayah dan Balqisz. Tu pun ada diskaun happy hour..hehe.

Dah turun dari Kamdar..singgah kat kiosk eskrem McD ni. Angah ngan Akiss ni ler..mesti nak cukai eskrem gak, aduii.

E-KIOSK KOMPUTER FAIR
Seminggu kemudian..kat Dewan MPT Kamunting tu telah berlangsung komputer fair. Yg biasa2 aje. Boleh laa, kan. Bkn pe..sebab dh biasa gi PIKOM PC FAIR..jadi tgk yg jenis mcm ni..rasa biasa aje laa, hehe. Kurang meriah laa..

Takde apa pun yg berkenan nak beli. Hmm..rasanya takde yg perlu nak beli pun. Kalo perlu pun..baik ler gi kedai Ai aje. Harga kat kedai dorang pun dh mcm harga pc fair gak.

Lagi2 Rambutan
Sabtu 7hb Ogos ri tu..angah kena gi sekolah ganti utk Deepavali.
Lepas je hantar dia gi sekolah...kitorang terus je ke Selinsing..amek rambutan utk dibawa masa melawat along kat hostel dia esoknya nanti.

Rambutan pun dh tinggal belah2 atas aje. Jadi, abg kena ler panjat utk petik.

Aku tukang kutip aje ler. Kutip sambil ngap...

Ni ler yg dpt hari tu...hehe. Amek sket aje.
Tp sebenarnya...ada seplastik kat sebelah tangan lagi tu, hehe..
Maklum ler..antu buah mana cukup makan sket2 je, ngeeeeeee..

Takde lah!! sebenarnya, satu plastik utk stok kat umah. Lg 1 plastik nak bawak utk along nanti. Leh ler dia kongsi ngan kawan2 dia.

Titian Asmara, Bukit Merah
Sebenarnya, aku tak tau pun kewujudan tempat ni. Baru2 ni je dapat tau. Cantik jgk utk kamera dslr. Tp hari tu..kitorang tak rancang pun nak gi sini. Jd tak bwk ler kamera bagak tu.

Dari Selinsing..terus je kitorang mencari lokasi tu. Alhamdulillah, jumpa la..
Memang best utk jd lokasi fotoshoot.
Sebenarnya tempat tu adalah lokasi mancing, hehe.
Tp dh takde dh titi asmara tu..dorang dh ganti ngan jambatan dan jalan tar sepanjang merentas tasek tu. Katanya, leh tembus terus ke Pondok Tanjung. Tp kawasan tu mmg ler cantik.

Jalan dia pun ngam2 sebijik keta aje. Kalo bertembung ngn keta lain..salah satu kena mengalah ler. Tp kalo nak reverse keta pun kena hati2 gak. Maklum ler...kira kanan tu air tasek Bukit Merah tu, hehe.
Masa kitorang lalu tu..air tengah berombak..mgkn disebabkan angin nak hujan kot. Terbayang2 ler aku mcm citer seram omputih tu. Tiba2 aje rumpair2 dlm tasek tu datang nak telan keta kitorang ngan kitorang2 sekali, hahahaha..ish!!!

2 comments:

atty's said...

salam alona..betui tu ..kalo kita pegi jualan murah time lom gaji .mmg menyakitkan ati.lepastu kalo tade benda berkenan..buat pe nak beli kan ..

makdara TERDIVA said...

aritu pegi warehouse sale LENO kat KD ni...punyelah ramai org..tp kena pilih yg betul2 ok sebab brg ade yg takde kualiti..pakai sekali campak tong sampah..huhu!