Wednesday, August 4, 2010

KLCC

Sekadar utk simpan jd ingatan dan kenangan terindah..

15.06.2010
Seminggu selepas kitorang balik dari Langkawi..kitorang balik ke Bentong pulak. Bertolak dari Tepen kul 8malam. Sampai nak dekat kul 1 gak ler.

16.06.2010
Kuar awai gak tp sarapan dulu kat kedai Burn.


Tujuan utama ialah nak masuk PetroSains. Dah janji ngan budak2 ni. Kitorang sampai situ jam lom lagi kul 12 tengahari.
Tp org memang ramai. Sangat ramai. Tangga eskelator pun penoh tiap2 anak tangga. Lif apatah lagi. Nak cepat..kitorang ikut ler eskelator sbb lif lg tak boleh dipercayai, hehe.

Bila dh sampai depan kaunter PetroSains, orang ramai dh beratur panjang utk masuk ke dlm. Tiket sampai petang dh SOLD OUT!! Katanya, baru je sat2 td abesnya, aduhai. Alangkah hampanya budak 3 orang tu.
Kitorang nak beli online pun tak tau jam berapa leh sampai. Maklum ler..nama aje cuti sekolah..tp jalan KL jam jugak!!
Akiss mula dh tarik muka. Terus masam mencuka. Moncong leh diikat ngan reben. Along ngan angah pun sebenarnya lebih kurang jgk laa. Tp disebabkan dorang ni dh besar sket..maka dorang leh ler kontrol lagi, heheh.

Terus kitorang turun ke bawah. Adik aku ajak gi makan cendol pulut kat Shah Alam. Tp sebelum tu..kitorang gi ler tinjau dulu kat luar tu. Amek2 gambo di tengah keterikan cahaya matahari, hehe.

Silau...silau..

Mak ngan ayah dok sini aje sementara kitorang gi bergambar kat tepi kolam tu, hehe..

Nampak tak???

Tu hah!! Si Akiss tu...sdg merajok.
Adeii..nak wat camne lg nak oii..tiket dh sold out..sold out laa..
Nak wat camno lagi. Esok dh nak balik Tepen dh..
Lain kali ler..takde rezeki. Nak wat camne...

Fadel ngan Dayah pun nak mengabadikan gambo dorang berlatarbelakangkan ketinggian KLCC ni, hehe..
Selalu dorang datang utk soping2..kali ni bergambo pulak, ngee.

Sepanjang perjalanan hari tu..Fadel ler yg mandu Alza. Pasal kitorang kureng sket jalan2 kat sini. Leh tu boleh...tp kena tumpukan perhatian pada jalan ler.
Fadel ni dulu champion pengetahuannya jalan2 kat Lembah Klang ni, hehe..(walaupun skang dh 3thn dok Sarawak)

6 comments:

mamawana said...

Best kan yalan yalan kat area KLCC. Naper kita tak bertembung kat KLCC ek...ihiks..

Rinna said...

Cantiknya..gambar2 yang diambil berlatar belakangkan KLCC

makdara TERDIVA said...

oh! dah lame x merayau kat sini..sebab nak pegi sini kena bawak duit satu bakul..haha

cuma mampu jln2, tgkp gmbar kt tamn luar tu smbil layan A&W.. :)

niza said...

mkn cendol pulut kat sec 16 tu eh...kat masjid??sedapppp kan...cendol tapai sy skerrr...

[-suziey-] said...

dh mcm pelancong dh ni..hehe..kesian mak ngn abah..xlarat nk bergambo dh ke? hehe

DeLLas said...

petua utk champion jalan kat KL: biasa2 la sesat kat KL dulu hahahaha..