Tuesday, November 2, 2010

Cendol Pulut, Stesen Bas Taiping

Nak ikutkan dulu2...aku kurang sangat dgn cendol ni. Makan tu makan laa. Tp tak brp gemar. Tambah2 mamak yg buat, hehe.
Tp sejak kawen...camne lak aku leh suka makan cendol ni, hmm.
Cendol mamak pun aku tak kisah dh..hehe.
Manakan tidak...suamiku ini ler yg mempengaruhi, hehe.
Tambah2 pulak cendol pulut. Kalo ada tapai, uii..lagi sedap.

Petang Sabtu hari tu...ntah macam mana kitorang leh tersesat lak ke stesen bas Taiping tu, erm. Tiba2 ternampak laa pulak gerai cendol dan gerai laksa kat situ.
Apalagi, pusing balik...singgah ler nak pekena cendol pulut!!

Uii..enaknya...sedapnya cendol pulut ni. Pulut lak...pulut panggang. Bestnyer...
Harga pun murah. RM1.50 je semangkuk cendol pulut tu.
Dah abes cendol..baru ler datang rasa nyesal makan. Argh!! kolestrol..kolestrollll...

Ni ler gerai cendol tu.
Lokasinya..dekat je ngan stesen bas Taiping.
Berdepan ngan kedai kain Fiona.

Ni lak gerai pakcik jual laksa..sebelah je ngan gerai cendol tu.
Laksa pun sedap.
Maklum laa..laksa orang tua, hehe..(rasa yg akiss punya aje, hehe..)..
...sebab aku ngan abg tak oder pun laksa, kenyang lagi, ngee.
Angah ngan akiss je yg makan sbb dorang ni pantang jumpa laksa, huh!!

Tp harga laksa mahal sket dari cendol pulut.
RM2.20 sepinggan. Tp puas makan, takpe. Laksa pun byk, hehe.

Oh ye..kawan2..
Gambar2 kat jejambat (flyover) tu bkn aku yg meng-edit, ye.
Semuanya cik abg aku punya keje tu. Aku mana ler reti. Yg basic2 tu boleh laa..ngee.

8 comments:

Nad @ MamaZakwan said...

wah, cendol terbaekk di taiping!
tu juadah wajib kalu kitorg gi outing dr seratas :)

3mggu lagi nak gi taiping, tak sabo nye nak rasa cendol ni..sedap cam dulu jugak kot ek? hehe...

Rinna said...

Ambooi sedapnyaa..tgk Ina makan cendol.. Saya suka gak makan cendol tapi tak selalu laa..kdg2 kalau teragak tuh baru laa makan.. Laksa pun suka jugak.. tapi suka kuah pekat2 sikit.. :)

SyaNa said...

akak!!! tu cendol feveret syarul
dia kalo blk kg sure singgah mkn cendol
dia kabo, uncle tu lama da bisnes cendol.mmg terbaekkk cendol dia.murah plak tu

*akak, nnt sye bincang ngan syarul ye pasal outdoor photoshoot tu ye

zura@iwan said...

wah kak...sedap mkn cendol ni time cuaca pns2..hehehe.....

el said...

el penah mkn kt gerai stesen bas tu..lm x pekena cendol..teringat ms skul dulu...pas balik sekolah sure singgah mkn cendol mamak..dulu satu gelas RM0.50 sen jek..hehehehee

wantie said...

suka makan cendol pulut. tapi sejak kena pantang makan pulut. makan ler cendolk ajer..

Laksa kat sana mcm laksa kedah tak?

mamawana said...

Haddoooii....sodap tu.....

Dia.Honey said...

kat ansari pon sedap....tapi tak lengkap kalo tak rasa rojaknyer skalik....hehehe