Tuesday, November 23, 2010

Mari Melawat Kellie's Castle - Last

Alhamdulillah, line streamyx dan telefon umah dh ada semula petang td. Cuma skang ni..kalo musim ujan lebat je..kitorang kat umah ni mula ler suspens aje..huhu. Al-maklum ler, wayar kabel ni..si pencuri2 tu kait dan kerat..lokasinya kat depan umah jiran kitorang lorong belah sana tu aje. Ari tu dorang buat keje time ujan lebat menggila...org sume dok dlm umah tak perasan apa pun, hmm..
Kalo cuaca elok pulak..dorang gi kait wayar kabel TM kat semak2 dekat poliklinik Kamunting tu, chiss!! Sungguh kuang ajor!!

Ok lah..sambung lah balik lawatan ke Kellie's Castle ni. Aku taruk byk2 gambar ni bkn apa. Utk tatapan mereka2 yg tak penah sampai lagi. Tp, kekadang...yg penah sampai pun..tak sampai pun ke bumbung atas tu, kan?? hehe..

Ni kitorang dh nak balik ler. Tp tetiba pulak rasa nak gi lawat belah sini pulak.

Ada ler satu jambatan lama ni. Dorang guna utk laluan kenderaan ler..tp nampaknya mcm dh lama jugak ler tak digunakan..

Bergambar kenangan kat tangga sebelah sini..iaitu tangga bahagian hadapan istana yg sebenarnya. Sbb, kat tepi tu ada bilik kawalan pengawal, huhu..

Aku ngan abang nak gak bergambar kenangan kat sini, hehe..

Akiss ngan maklongnya sedang berehat sementara kitorang sebok berposing, kahh..

Angah ni mmg ler suka sgt bergambar pelik2 cenggini, erm..

Hmm..tgk ler budak2 rombongan sekolah menengah tu. Berdiri tepi2 sangat sampaikan pihak pengurusan terpaksa menggunakan speaker utk menegur perbuatan dorang tu. Bkn pe..utk keselamatan budak2 tu gak...

Sempat bergambar lagi kat laluan jambatan ni, ngee..

Baru nak tgk info2 kat papan kenyataan tu. Rugi kalo tak tgk tau!! Mcm2 info ada kat situ.

Antaranya..gambar lukisan keadaan Kellie's Castle masa 1974 dulu. Erm..mmg misteri sungguh di tengah2 hutan belukar tu, hmm.

Ada gak gambar cicit William Kellie Smith ni. Penah dtg melawat istana moyangnya ni pada 28/11/2007. Cicit yg bernama Allistar ni lahir tahun 1980...sama baya adik aku ler, ngee.

Ni ler antara org kuat pengurusan Kellies Castle skang ni. Beliau ler yg byk memberi info tambahan yg sangat menarik utk disimpan sebagai pengetahuan, hehe.

Erm..kat situ gak ada ler sebuah gerai makanan dan minuman tu. Tp cuma ada minuman aje..makanan takde. Ait..pdhal hari tu hari Sabtu..mesti ler ramai yg dtg berkunjung. Bolehkan dia tak buat apa2 waima laksa ke, mee kari ke...bihun sup ke...kan??
Kak Nor komplen ler kat En. Tajuddin ni...huhu...dgn sepantas kilat je dia gi gerai tu. Nasib laa, tokey gerai tu kena tegur...huhu..

Pastu, kitorang terus kan perjalanan ke tempat lain pulak, huhu..

5 comments:

mamawana said...

Salam

Cantikkan panorama kat situ...

zura@iwan said...

kurang ajor betui pcuri kabel tu kan....kena panah petir kan..naiya je...adeiii...

tinginnya nk dtg posing2 kt cini...kalu kak kasi gmbr bosar br puas ni..haha..

wantie said...

rasa mcm teringin nak pergi la. Semalam pun ada cakap ngan hubby tentang tempat ni. Bukan jauh mana pun dari penang. Tul tak?

ieda said...

cantiknya permandangan tmpt nie kakk .. sejukk mata memandang :)

Rinna said...

Mmg cantik Kellies Castle nie penah laa sampai 2 tahun lepas.. Tapi tak naik laa kat atas bangunan nun.. :)