Tuesday, June 5, 2012

Cerita hari Sabtu

Saja ler nk citer...hehe..
Hari tu aku gi menjalankan tugas pakai baju kurung kaler oren ni. Baju ni kainnya mmg jenis tak tahan benang dia.
Aku pulak jenis lasak jgk ler kalo gi buat keje ni, hehe. Last2 terkoyak cenggini masa tengah wat keje kat kenduri semalam, kahkah...
Aku wat tak kesah aje sebab terkoyaknya kat tepi pesak labuh tang peha tu. Ntah ler..aku mmg wat tak kesah aje pun. Lantak ler kalo org terpandang OP hari tu baju terkoyak...maknanya, aku mmg wat keje sunggoh2 ler masa tu, kan....kuikui...
Walaupun baju terkoyak...tp keje mantap takpe, hehe..
Baju kurung ni adalah baju raya tahunnn...tak ingat dh tahun berapa, hehe..
Bila dh koyak mcm ni...maknanya...itu lah last aku pakai. Lepas basuh nanti siap ler kena buang. Mmg dh takleh nk jahit dh..benangnya tertetas teruk sgt...hmm.

Balik dari outdoor ngan Linda dan Azril kat taman tasik....singgah jap kat umah kak idah. Lama jgk lah tak gi jenjalan ke umah kak idah. Sebok bebeno. Ni pun kena gi jgk sebab nk sampaikan hajat...hehe.
Ni salah sekor dari kucing kesayangan kak idah...Bek...
Hmm..hajat tu bkn apa...nk mintak tlg dia tgk2 kan kucing kitorang 5 ekor tu 4hb hingga 6hb ni, hehe. Tp sekor lagi nanti kitorang hantar dok kat umah mak. Sebab yg tu baby lagi. Masih nyusu, hehe.
Cuma Nami, Togey dan 2 ekor lagi tu Kak Idah kena tgk2 bagi makan kat umah kitorang laa. Kandang dari luar dapur tu kena alihkan kat depan umah. Senang sket kak Idah nk tgk2 kan nanti.

Nota Alona:-
~Semoga mak sembuh...semoga ayah sihat walafiat. Amin..
~Oto publish...

4 comments:

el said...

lenkali bw baju spare kak..mntau nti terkoyak kt mn2 yg sulit hahahahahaha

byk betul kucing akk bela eh comel

atty's said...

kira alona bersungguh2 buat keja sampai terkoyak ..baju..
aty pun ada gak baju tu nmpknya mcm dah tetas, takut lak nak pakai

semoga makcik dan pakcik cepat sembuh..amin

wantie said...

tu dia. sampai koyak rabak baju tu dikerjakan leh akak. mesti photo power ni.

Rinna said...

Waahh curlast keje ngan bersungguh sampai baju terkoyak.. Skrg nie kain yg dibeli kualitinyaa..kdg2.. cepat koyak.. tak per laa leh buat baju baru.. kan :)