Friday, June 1, 2012

Jai mai umah...

Sape Jai?? owh..dia ni sepupu aku. Mak dia kakak kepada ayah aku. Keje kat KL, dok Shah Alam. 
Petang semalam Jai kol..kata dia ada kat Taiping...outstation kat TNB Taiping sejak Selasa hari tu. Hari ni dh nk balik KL dh.
Aku pun pelawa ler dia mai umah. Tp Jai bgtau semalam dia nk mai umah aku pg ni. Sebab malam td dia ngan team ada diskusi kat lobby Seri Malaysia. 

Jd, pagi tadi...bergegas ler aku gi pasar cari barang2 nk masak. Aku dh ckp kat abg..hari ni Jai nk mai umah...aku masak bihun sup aje lah. Tak masak nasik utk tengahari, ngee..Sekali masak terus lah. Sebab Jai dtg pagi takkan nak hidang nasik, ye tak?? 
Dh ler keje ngedit byk menanti lg ni, huhu...

Kul 10 lebih Jai dh tunggu kat stesen bas Kamunting psl tak tau jalan nk pi umah aku, hehe. Tahun lepas dh penah dtg...tp mai malam ngan kawan dia yg mmg org Taiping, hihi.

Abg keje...takde ler kat umah masa Jai dtg td. Aku anak beranak aje ler melayan dia, hehe. Mcm2 ler borak sambil makan2...
Anak2 aje ler meneman Jai makan. Aku nk makan ngan abg balik tengahari nanti, hehe..
Along, Angah & Akiss ngan paklong Jai nya..
Jai dh balik Seri Malaysia..nak packing barang sebelum check-out tengahari nanti.
------------------------------------------------------------

Petang ni lepas Asar ada shoot nikah kat Masjid Jln Pengkalan Aur. Nasib baik nikah petang...leh ler layan Super Spontan Final malam ni, hahahaha..
Esok amek gambo kenduri besarnya pulak.....Semoga beroleh kesihatan dan stamina yg baik utk menunaikan tanggungjawab dan kepercayaan org pd kitorang. Amin...

Sekian.

Nota Alona:-
Mak masuk wad semalam....harap2 mak ok laa hendaknya. Aku sekeluarga sentiasa mendoakan kesihatan kesejahteraan mak & ayah.

4 comments:

atty's said...

Bila nak dpt rasa mihun sup alona nie

Nad @ MamaZN said...

terkejut saya masa mula1 bace tajuk entry
sbb bile masa plak laki saya gi umah akak? =p
rupa2nya jai lain...
hubby saya kawan2 panggil jai jugak

moga mak akak cepat sembuh!

el said...

muahahahahah gelak bc komen nad tu
igt laki dia mai umah kak alona..muahahah sabau je lah

smoga mak akk sihat2 ye

wantie said...

doakan agar mak akak cepat sembuh.

hmmm... kazen datang bertandang yer. mesti best berborak.