Saturday, June 16, 2012

Mak dan kenangan - 2

Tulisan mak mmg cantik. Tulisan ayah pun cantik dan kemas..Tapi, mak kata tulisan aku lagi cantik..bulat2. Terkadang mak cuba tiru tulisan aku, hehe. Tp bg aku...aku suka tulisan mak dan ayah lagi. Tulisan dorang lagi lawa. Cuma tulisan ayah lebih menekan...sampaikan leh baca kat mukasurat belakang, ngee..
Tandatangan ayah dan mak pun cantik. Tak mcm tandatangan aku...ntah apa2, huhu..
Tulisan mak....cantik, kan???
Mak seorang kidal. Aku ikut mak menulis ngan tangan kidal. Mak citer...adek aku pun dh nk kidal tp masa kecik2 dulu bila adek aku nk amek apa2 barang ngan tangan kiri...cepat2 jer mak jentik tangan dia utk ajar membiasakan guna tangan kanan, hehe. Mak kata sebenarnya tak elok sgt guna tangan kidal ni sebab kalo suap makanan guna sudu mesti guna tangan kiri, mm. Kalo makan suap ngan tangan pandai pulak guna tangan kanan, ye..camno??
Akhirnya adek aku pun takde ler kidal.
Aku simpan tulisan mak ni utk kenangan aku...
Rajin mak buat nota kecil yg mengandungi no. i/c, no. akaun avon laa, cosway laa...no. akaun maybank kitorang, alamat umah aku, dan mcm2 lah..Mak taruk nota kecik ni dlm purse dia.
Garisan pd nota tu semua mak buat sendiri..kemas, mcm garisan yg siap dicetak di kertas. Mak mmg suka menulis. Hobi tu dpt kat aku....

Sekian..

Nota Alona:-
~Pg ni ayah nk pecah kolam....Ikan2 darat dlm kolam tu ayah nk jadikan menu utk majlis tahlil di rumah makngah. Ikan kolam ayah mmg sedap sebab ia air kolamnya dari air bukit yg mengalir. Sumber airnya tak mati....lebihan air dari kolam tersebut akan mengalir pula ke anak sungai berdekatan. Tu sebab ikan dlm kolam ayah tu sedap...isinya tak rasa rumput org kata.
~Kalo ikan tu dibakar terus kat kebun ayah tu....takyah taruk garam, kunyit atau apa2 perasa dh....dh sedap sgt dh...manisss aje isinya, mm..
~Aku tak dpt balik laa sebab ada tugas menanti. Tp rasanya kalo takde job pun...tak dpt balik jgk kot...kena jaga bajet bulan ni, huhu..

3 comments:

wantie said...

memang cantik tulisan tu. mak T tulis idak le secantik tu. tapi still boleh baca la. maklumlah mak T tak sekolah.

el said...

tul tu kak
tulisan mak el pun cantek gak berukir2 gitu..heheheh mmg org lama2 ni tulisan lawo...

sedap plak dgr ikan kolam tu
hehehe

mamawana said...

Assalamualaikm

Tulisan emak memang cantik melambangkan peribadi yg cermat, kemas, teliti gigih berusaha, beragama, kasih dan penyayang.

http://nurqasehbiz.blogspot.com/2012/06/mengenang-isra-dan-mikraj-banyak-nya.html