Monday, October 5, 2009

Gambar 2 Syawal 1430H

Blog aku ni diibaratkan sebuah album gambar. Terlalu sendat ngan pelbagai gambar dan turut diberi penerangan tentang gambar tersebut..Jadi, ianya mgkn kurang sesuai pada mereka yg tidak mempunyai hobi mcm aku, ngeh2...

Setelah beberapa entry aku masukkan gambar raya 1 Syawal 1430H..maka hari ni permulaan utk gambar 2 Syawal pulak.

Pada hari tersebut..kitorang gi beraya ke Selayang Baru dan Klang pulak. Mmg kitorang yg kena gi beraya sana pasal nak tunggu diorang datang..maknanya takde ler.

Masa melalui bandar Bentong..kitorang singgah kat William's Optic terlebih dulu..pasal nak repair spek along yg dah tercabut mende plastik alas batang idung tu. Aku pun tak tau mende tu apa namanya, huhu.

Cina tu terus cuci sekali spek along. Maka..ramai ler pulak menghulurkan spek diorang utk dicuci sekali. Dah alang2 kan?
Servis kat kedai spek ni mmg best..takyah cakap apa2..diorang yg kasitau kita apa yg perlu dilakukan, servis pun percuma. Harga spek baru yg ditawarkan pun berpatutan. Sebab tu..kitorang tunggu balik Bentong baru gantikan spek anak2 yg baru seandainya perlu yg baru..

Lamanya tak jumpa...mak dan makcik (mak si Zahidah) berpelukan.

Dari Bentong terus aje kitorang ke Selayang Baru umah Zahidah. Masa aku keje 2 tahun kat KL 14 thn yg lepas..kat sini ler aku menumpang teduh. Pi keje naik bas mini no. 10 (Selayang Baru), no. 11 (Kg. Nakhoda) dan bas panjang no 71 (Selayang Baru)..Skang dah takde dah bas2 cenggini, kan?

Semuanya tengah dok melepak dan berborak 0..
Fadel ngan kameranya..snap gambar candid..

Apalah yg digelakkan oleh diorang semua ni, ye?
Tgk Fadel tu besar gelaknya!!
Hmm..kalo tgk balik video-cam tu mesti tau punya, huhu..


Tgk ayah tu..sama ler. Beriya-iya ketawa.
Apa laa yg lucu, ntah..aku pun lupa dah..


Tgk ler famili aku time ngadap biskut raya Zahidah. Mmg dari dulu..biskut2 raya kat sini sedap2 belaka.
Mak tu..tengah makan ke nyanyi? hehe. Sebenarnya, tgh khusyuk makan kepek ubi ler tu.

Punya ler sedap mak aku kunyah kepek ubi sampai si Ain ni pun tingin sekali, huhu.
Erk..lupa aku nak kasitau..kan nota aku semalam 04hb ari tu mak aku sambut besday. Tu adalah ulangtahun kelahiran mak yg ke 52, hehe..Mak lahir tahun merdeka ler.

Bukan apa ni..aku nak tgk gak..camne keadaan aku masa snap gambar, hihi..

Ni ler hidangan dari Ida dan familinya. Bertungkus-lumus dia wat semua ni..Terima Kasih!!

Ni..pinggan sape ler ni??

Ain....anak Zahidah yg no. 2..
Suka nak berkawan-kawan..

Aku ngan Idah tengah ralit berborak pasal anak2.

Sian si Ain ni..dia nak main ngan akiss.

Tapi..akiss ni 'jual mahal' lak. Ngada2 pulak dia hari ni, huh!!

Camni upenya ayah ngintai sang kancil, haha..

Ni loceng apayaldo, loceng di atas kayangan.
Ada 2 ekor arnab ler atas loceng tu, huhu..

Apa le pulak budak dua org ni??

Apa hal ni..isu apa ler yg diorang perbincangkan, ye?

Rupa2nya tgh dok berborak ngan makngah diorang ler..huhu..

Aksi ayah ngan Fadel yg mcm keletihan..

Akiss sebok aje kacau ayahngahnya yg keletihan..
Eh?? keletihan ke kekenyangan ni? ngeh2..

Bersama makcik, angah dan Ida.
Tima kasih atas segala-galanya. Jasa baik kalian menumpangkan diriku ini di sini dari Disember 92 sehingga Februari 95 tidakkan diriku lupakan..

Terima kasih tak terhingga wat Ida sekeluarga coz sudi menerima kunjungan kitorang hari tu. Semoga sillaturrahim terus utuh dulu, kini dan selamanya..InsyaAllah..

7 comments:

J@J@ / Bini The Rock said...

wowww!!

mmg tak buleh dilupakan pd org yg tlh byk berjasa pd kita kan kak...

Gieyana said...

wooooww!

Gambar akak cung ar masa snap tue..ishhh..nk kena snap cenggini lg ar nnt!kekekeke

sonotkan bila beraya cenggini...mcm2 bleh mkn!

zura@iwan said...

wahhh...byk gmbr2 bestt22..

akak ...besday mak akak lewat satu hari la dr mak kite...mak kite 3/10. tahun pun sm , mk zura pun tahun merdeka...hikss..

POSH76 said...

lawanyer umah ni...loceng tu kiutla...

tang makanan tu yg tak tahan tu...presentation dia kelass....hehe

aRe_uDear said...

huhuuu adeii sodapnyer makanan atas meja tuh.. ishh3x.. time poser2 ni plak hang p tunjuk lak adeii..

~Firsya~ said...

fuhhhhhh,cun abisss...
ade style la cr snap pitcha tue,sukerrr sgt...

[-suziey-] said...

ooooo dulu keje kt selayang baru ek..akk ade lg la bas tu..cuma dia transform bas panjang rapid kl..ekeke:p
umangaih mcm mkn kt restoran hidangannya..nmopk sedp msti sedap pnya kan..perghhh..pattla sume lentok kekenyangan..ekek:p
akk msti regular customer apek tu kan..jauh btl buat spek..smpai ke bentong..ekek:p