Friday, October 2, 2009

Umah Paklang si Fadel dan umah paklang Dayah..

Mmg banyak koleksi gambar raya aku ni. Tapi takde laa gambar yg spesel sgt pun. Cuma bila dah ada dlm koleksi..pamerkan aje utk disimpan sebagai kenangan ye.
Sape yg suka nak layan..leh ler skroll tgk satu persatu..hehe..

Aku ni mmg suka mengabadikan gambar sebagai bukti apa yg aku cerita..tak kira ler gambar apa pun. Aku pun bukan jenis suka tgk gambar sendiri aje. Gambar orang lain pun aku suka sgt nak tengok. Naseb ler dah hobi aku cenggitu..huhu.

Umah Paklang Jama, Kg. Lebu BENTONG;
Lepas fotoshoot kat umah pusaka peninggalan wan dan aki..kitorang terus gi umah Paklang Jama iaitu abang kepada ayah.

Kitorang ni mmg jenis muka selamba. Sampai2 aje..bagi salam tapi tak terus masuk umah pasal nampak ada buah mutan yg dah mula memerahkan diri, hehe. Mak mula amek galah utk mengait buah mutan utk cucu2nya.

Apsal lak along mcm terlompat tu? Tak sabar2 nak kutip buah mutan jatuh tu ke? ngeh2. Tu laa..kitorang semua ni mmg 'antu buah', ngee..

Kalo jumpa kuceng..budak ni ler yg amek dulu. Dia ni mmg syg sgt kat kuceng...

Ni aksi manja Dayah di sisi cik abang dia. Yg fadel lak..wat pose ala serius tak pandang kamera, hihi..

Apa laa yg Akiss buat tu. Ayahngah dia pun tompang dua mata menengok!!

Ayah ngan paklang asek nak wat citer lucu aje..pastu gelak2, huh!!

Mak ngan cucu sulungnya..

Ni aksi masing2 tengah pikir nak cari citer lawak apa pulak, kikiki..

Ni cucu sulung ngan cucu kedua paklang Jama. Diorang ni anak Kak Ngah.

Ni 4 orang anak teruna sepupu aku si Nani tu. Ada lagi sorang..teruna gak..tapi masih dlm buai, huhu..
Bila tgk style anak Nani ni..tingat aku kat Along ngan Angah masa kecik2. Ngan rambut elok tersisir belah tepi, baju kameja butang sampai atas, hehe..

Yg botak baju light purple tu..bapak budak 4 orang kat atas tu.
Yg botak pakai baju melayu merah tak merah tu..bapak budak yg 2 orang kat atas tu pulak, hehe..
Semua menantu paklang ni suka imej botak ke? hehe..

Umah Paklang Dayah, TEMERLOH;

Baru sampai..best gak suasana kawasan perumahan ni.

Baru masuk umah..kebetulan sama2 sampai.
Tuan umah yg berbaju melayu peach tu..

Ayah bersama cucu2nya.

Abang ngan anak2 teruna dia..

Sembang mula2 sampai kat sini dulu ye..

Raif..anak abang Dayah yg no. 2..

Adoii..budak tecit ni marah tau kat aku pasal amek gambar dia masa ni, ngeh2..

Dayah tengah memujuk Hannan..

Akiss dan Fiza (anak sulung abang Dayah).

Ayah ngan abang tengah khusyuk mendengar cerita extreme dari paklang Dayah, hihi..

Mak tengah berborak topik apa ntah ngan besan dia ni, huhu..

Ni suasana kat dlm umah paklang Dayah ler.

Ni sesi berborak di halaman umah. Bukan halaman asmara ye..tu tajuk lagu raya Awie dan Ziana..hehe..

Yg ni mcm Fadel dah terperasan aku nak amek gambar diorang. Jadi dia mcm bersedia sket..

Berborak mmg tak abes, huhu..

Ni gambar Fadel dan famili mentua nya..

Ayah ngan pose memegang ketiak sambil berborak, hehe. Tu bukan menggaru tau! Mmg pesen ayah cenggitu.

Fadel ngan kamera baru yg skang ni dah miss in action??? Weii, kamera baru tu..sayangnya..

Angah sedang berlarian.
Ayahngah sedang wat pose sambil berjalan.
Yg lelain tu..sedang khusyuk mendengar cerita tentang landrover masuk utan, huhu..

Apa punya gaya ler angah ni berjalan??
Erk..apsal suar angah tu cam senteng pulak? Mesti tang pinggang tu terkelepet tu..ish, dia ni mmg selamba tul ler!!

Dua orang anak bujang aku..sorang tu sgt berdisiplin..masih memakai sampin.
Tp lagi sorang tu..dh mula rimas pakai sampin. Terus bukak lepas pi buang air sebelum tu, huhu..


Nota;
- Lepas ni nak perabes koleksi gambar 1 Syawal. Edisi terakhir di Kuantan..
- Dah selesai edisi Kuantan..baru leh masukkan gambar raya ke 2 pulak..huhu..

8 comments:

[-suziey-] said...

hahhaaa..lawakla kak...selamaba je jolok moktan yek..ekek:D ala xpe sedara sdiri jgk..hehe..
ler sygnya kamera tu ilang ke kak..camne bole ilang?

cookie devine said...

CC baru pasan anak teruna kamooo 2,2 pakai spec.Ikut sape ekkk??

p/s:bebudak yg sembang ngn si Fadel tuh xda yg bujang ke?huhuhu....

wirajiwa said...

satu yang ketara sangat di CINTAMANISZ Lite nih yang aku tengok sejak dulu lagi. "Gambar2 yang cantik."

Cantik maksud aku bukan sekadar cantik, tapi juru fotonya pandai ambik shot' aku suka sangat tengok gambar2 kat sini. Bukan sekadar gambar, tapi moment'

errr...kaler kucing turr ijau? ader erkk kucing kaler ijau

Fara_Adura said...

Wohohoho..akak.. ijonye.. hehe.. tuan punye blog takde dalam pic ker..hiks..sebok duk ngambik pic orang len.. pic sendiri diabaikan..kekekeke

Sungguh meriah raya akak yer.. no wonder laa sampai blog pon xsempat nak apdet bagai..hehehe

Diri terasa terbuai2 oleh kemeriahan syawal bila tengok pic2 akak neh...:D

POSH76 said...

bestnyer beraya konvoi cam gini...terasa kemeriahannyer...hehe

DeLLas said...

yg bborak tu suma available aaa... tp yg btul2 bujang ada 3 je..

badung said...

kalau ko orang seangkatan gan aku tentu pernah membaca kisah puteri hijau, so bila negok ko orang teringat gan cerita puteri hijau.

Kamsiah said...

nape la mata saya nmpk bulu kucing tu kaler hijau hehe