Monday, October 19, 2009

Gi makan kenduri kawen pulakk!!!

PA170098Aku dpt jemputan kenduri kawen dari Suziey. Yang kawen tu adik ipar dia. Yg memudahkan sket persahabatan aku ngan Suziey ni sebab suami dia org Kamunting, haha… Jadi ada sebab laa kenapa dia selalu sampai ke sini dan aku pun selalu laa leh jumpa dia tanpa perlu aku ke KL, aci kan Suziey, hehe..Lain kali..balik je Tepen..roger akak ye. Kita leh kuar minum2 kat kedai mamak, mai umah akak pun leh jer… 

Aku keluar dari rumah jam 12.50ptg utk menghadiri kenduri tu. Rupa2nya..kak Nor pun dpt jemputan kenduri kawen ni tapi dia tak dpt nak pi. Kak Nor kenal sgt ler ngan mentua Suziey, hmm..

 

PA170061

Sampai situ..kitorang pulun makan dulu. Sambil tu mata melilau cari Suziey. Suaminya tu aku nampak ler..tgh sebok angkat2 pinggan, lap2 meja…hehe. Akhirnya nampak ler Suziey keluar ngan kamera besar dia. Tu utk bahan blog dia ler nanti tu, haha..Naseb bek masa nampak Suziey tu aku dh abes makan. Kalo idak, segan gak nak makan…kekeke..

PA170063

Apa ler bicara yg serius-mius tu. Agaknya pasal pengantin tak sampai lagi kot? hihi..Ye laa, kenyang…dah kenyang ni..mana pengantinnya?? Pengantin pompuan dh siap tantek dh kat dlm bilik pengantin tu. Menunggu sang teruna hati tak memunculkan diri lagi, haha..

 

PA170064

Eh…aku marah Suziey ke tu? Pasal..tgk memek muka Suziey tu mcm sedeh aje. Wakaka….(masa ni tgh citer pasal apa ler ye, bersungguh-sungguh aku ckp masa ni…hmm???)

PA170065

Eh..aku tak marah laa. Tu elok aje Suziey gelak lepas tu. Aku pulak yg muka menyerengin tu, kenapa?

 

 PA170067

Sempat bergambar di perkarangan umah mentua Suziey. Ada rezki along makan kenduri pasal dia leh PB minggu ni. Gambar Along sebelum digondolkan rambutnya mcm Angah..

 PA170066

Hmmm..baru nampak kelibat AQeel. Kat situ..mmg dia ler yg jadi perhatian pun. Maklum ler budak kiut…baik pulak tu.

 

PA170068

Nak kena cubit pipi budak tecit ni, hehe..Gitu ler gayanya kot gambar di atas..

PA170069

PA170070PA170072

Gambar2 AQeel dan ibunya. Matanya dah mcm stim…nak sleep…Nak posing-posing pun dh tak larat, makcik ALona ooiiii…

PA170073 

PA170074

Aksi yg serupa tp berbeza, hehe..

PA170071

PA170076

Akhirnya..dpt gak aku dokong budak tecit ni..

PA170075

Yg bersongkok tu laa FIL Suziey. Aku selalu nampak pakcik ni kat pasar malam, pasar minggu hari Ahad..Dlm gambar ni gak nampak kelibat sang kancil kitorang, haha. Berbangga aku ngan sang kancil ni sebab telah berjaya menyelinap masuk sampai ke kawasan rumah kenduri. Padahal, orang lain semua dok jalan kaki dari jalan luar sana, hihi..

 

Ok…lepas2 ni layan gambar perkahwinan SIL Suziey ni. Kalo ada yg berkenan nak amek aku jadi jurufotog…leh ler kontek, hahaha…

 

Tapi gambar pengantin atas pelamin tak sempat aku nak snap. Pasalnya..rombongan pihak lelaki ramai sungguh yg mengiring. Semua pakat nak masuk tgk pengantin bersanding. Masa tu..Suziey pun aku tak tau ke mana hilangnya dah, hahaha..

PA170078 

PA170080

PA170081

 PA170082PA170083PA170085

 PA170090

PA170091PA170095

PA170092

 PA170093

PA170096 

Oppss..aksi di atas..adalah aksi dh kenyang di tengah cuaca panas terik, hehe.

Di bawah ni adalah cenderahati yg aku dpt dari umah kenduri SIL Suziey tu termasuk yg eksklusif dari Suziey sendiri, wahhhh!!

 PA170101

PA170102

PA170100PA170105  

Hmm..yang ni ler hadiah eksklusif tu. Tima kasih byk2 ye Suziey. Hang ni wat akak keharuan aje ler. Raya ari tu mende ni tertinggal..sanggup ler pulak Suziey ni gantikan ngan coklat..adeii.

13 comments:

Gieyana said...

walaaa...sungguh sonot akak g kenduri yer..dpt gak ketemu si Suziey tue...hehehe:D

zura@iwan said...

kalu laki zura x kojer...mmg nk terjah tepen jerk..

Alimaz-Kembara Terasing said...

meriah bebeno yer....

POSH76 said...

bessnyer sis every week schedule penuh....makan2 tapi body menten...hehe

santek hantaran & pelamin tu..hehe

~Firsya~ said...

waaaa,seronoknye,dpt gift lagikk,pastu dpt jmpe blogger lain,besh2x...

Rinna said...

Seronoknya..gi kenduri..pas tuh dapat gift spesel lagik..

Amboi sakan posingnye yer.. :)

TokNabe said...

Dah abis open house raya... sambung dengan kenduri kahwin pulak.

Kalau kat kelantan best gi kenduri kahwin sbb ada gulai kawah. :)

ikiqzana said...

seronok.. bulan syawal pun ada org wat kenduri kawin.. melimpah la rezeki yg dtg kan sis...

suker negok dpt gift dari suziey.. cantik..

J@J@ / Bini The Rock said...

kak...

yg kenit gegurl main kompang tu bebetol ke olok2 erk?? comey je tgk dia pukul kompang tu...dah tu dok depan plk tuh...

heheheh

atty's said...

beshnya g kenduri .lepas tu dpt lak jumpa suziey..

wantie said...

amboi banyak nyer koleksi gambar kak Alona. Macam kak alona lak photographernya....

Jumpa plak si suziey ngan si comelnya tu...

Walaupun mata stim, still comey ar..

ibu_umairah said...

..tumpang seronok,aakak dapat p jumpa suziey lagi!!!best nya......

[-suziey-] said...

hohohohoh.. br ler berkesempatan nk dlaan2 sini..hehe..sy gk xbuat lg entry perjmpaan..maklumler xtransfer pn lagi gambonya..ekeke:p

lawak la gbr sy kena marah tu..hahaha:p seb bek ler akk pndai bawak diri kt kenduri tu..mmg xterlayan sy..apepn mekasih yek sudi dtg..walaupn xdpt nk sembang lama..hahah:p

emm tu la..pasni sy balik tepeng je sy roger..ekekek:p

susah btl bende2 tu nk dpt ke tgn kak alona yek...ade je rintangan..hehe..