Tuesday, October 27, 2009

Joggin tak sudah…

Pagi tadi pi joggin kat Bukit Larut lagi. Hari ni last abang perabeh cuti sebelum bulan 11 ni. Esok abg mula kije balik..hmm…tinggal ler aku sengsorang balik kat umah di waktu pagi, huhu…

           

DSC01246

Ni ntah ke berapa kali abg snap guna kamera hp dia. Maklum ler..isteri dia renek je orangnya. Nak ejas lobang kamera pun susah ler sket. Ni kira dh ok ler dari yg mula2.

DSC01247

Bila jip lalu…semua ler kena ke tepi. Maklum ler…jalan pun ngam2 sebijik keta aje, hehe..

Tu cina2 tu nak turun dh. Dorang awal2 pagi dh naik. Dorang ni ikut jln trek short-cut ke pondok 3. Pastu..kat situ dorang masak air panas guna air bukit, buat air teh cina kaw2 punya. Sambil tu bukak ler bekal yg dorang bawak. Dorang sembang2…pastu baru dorang turun ikut jalan jip ni.

DSC01254

Try lagi amek gambar. Aku dh berkilat2 muka berminyak campur peloh…haha..

DSC01256

Selagi kuat melangkah…selagi tu ler tapak kaki yg bertahi lalat ni suka berjalannnnnnn aje..InsyaAllah, mudah2an sihat selalu.

DSC01259

Ni ler pondok 2. Standard kitorang joggin kat Bukit Larut ni..sampai sini aje ler. Kalo rajin..gi sampai pondok 3.

Kat pondok 2 ni pun ada apek ngan nyonya jerang air bukit utk wat air teh cina kaw2. Dorang siap simpan situ dapur gas, tong gas….cawan teh yg kecik2 tu..Tapi geng Cina pondok 2 ni lambat sket. Masa ni pun dorang tak sampai lagi.

Bunga-bungaan, pokok misai kucing kat sini…dorang ler yg tanam dan jaga.

DSC01258

Aku suka lepak kat tembok jalan berdepan ngan air terjun ni. Kalo anak2 aku ikut sekali…dorang cuci mata ngan air bukit ni sampai pedih dan baca salawat, petua utk memperelokkan mata yg rabun..hmm..

DSC01257

Air bukit ni ler yg apek ngan nyonya pondok 2 amek utk dijerang dan dibuat air teh cina tu. Dorang mmg jaga kesihatan betul. Kalo cina2 kuli ckp…cina2 yg joggin Bukit Larut ni…jenis takut cepat mati, hehe..Pasal yg selalu naik sini…tokey-tokey maaa!!!

DSC01267

Ada sebab kenapa abang soh aku amek gambar tang sini…

 DSC01268

Ni ler sebabnya..

Tgk ler apa yg si gatal tangan tu tuleh??? RAGUT SUAMI MALU?? Apa maksudnya??? Adakah Peragut itu seorang suami yg pemalu?? Atau Isteri kena ragut..suaminya malu??? Ataupun Ragut itu nama suami yg pemalu?? Aiii…ni mat endon mana ler yg menconteng ni. Pekerja yg buat hostel kat atas bukit ni ke?

DSC01269

Tang sini pun ada dicontengnya lagi..hish!! Sebenarnya ada lagi yg lain tapi maleh ler nak diamek sume. Nanti lagi bangga ler org yg menuleh ni kalo dpt tau aku masukkan dlm blog aku ni, huh!!!

DSC01270

PON..PON…gitu ler kalo lori pembinaan, jip TM maupun jip Bukit Larut sendiri bila sampai selekoh. Dorang mesti hon tak henti2 nak soh para jogger ke tepi. Kang kot jenis jogger yg tak peka ngan bunyik enjin aje…susah pulak jadinya. Jadi dorang mesti kena bunyikan hon.

DSC01271

Ni ler pondok satu. Selalunya newbie joggin sampai sini je. Sampai sini pun dh rasa mcm nak lelah kalo tak biasa, hehe..Aku on the way nak turun dah ler tu.

DSC01274

Hmm…dah nama utan simpan…jadi banyak ler pokok2 besar yg ada kat sini, kan?? Kat tepi pokok ni ada gak air terjun kecik. Ada sorang KAK tu..dia mai sini bawak botol air 1.5 liter tu byk2..amek air..taruk dlm beg pack dia utk dimasak kat umah. Kuat dia ye..sambil berjoggin..sambil amek air bukit.

Semalam aku dh dptkan setem keluaran khas pertabalan Yang Di Pertuan Negeri Sembilan, hehe..

12 comments:

ikiqzana said...

suker negok sis g jogging dn tmpt menarik lagi2 air terjun tu.. mesti sejok giler...

sis nmpk slim la.. ni yg buat zana jeles ni..

POSH76 said...

fuyoo makin selim ler ni....lagi ler cik abg tak kuar umah nanti..hehe

bagusler sis joging sesama...sehati sejiwa...hehe

Gieyana said...

gambaq akak ngan pokok besau tue cantik!hehehe

zura@iwan said...

akak joggin mmg bagus kak..lama lak kite x joggin..hehe

Cik Cookie said...

Mau reput tulang Cik Cookie nih nak panjat iteww vukit.

Suhana Shahril said...

jelesnyer ana. Lama x jogin sambil2 jejln kat tempat rekreasi. La ni cuma sempat jogin dlm umah je.huhu...cantik la tempat akak p ni.

Diarihatiku1976 said...

best ekk..joging mcm tu.. hilang stress

RnZ Photo JB said...

Kalau la dapat menjejakkan kaki di sana mesti best . . .

sara said...

kak..jogging sambil dating2 ye...

wantie said...

wuish... laju ebenor kak alna ni berjoging yer...

Bahay gak noh kat sini ada org meragut...

hati hati ya semasa berjoging

[-suziey-] said...

huhu..dasat la akak..gile hebat stamina..naik bukit larut tu..hehe..klaui joging xterasa pening sgt naik situ kan..ekek:p
emm air tu dorang buat teh cina? bersih la kan air gunung.
ler lawak la plak vandalism tu..ape yg dia maksudkan yek..ekeke:p

hehe..akk reister la akaun soda..xyah la susah2 nk beratur g kaunter dptkan stamp pertama..

J@J@ / Bini The Rock said...

seronok ye kak, sambil jogging blh cuci mata, blh jerang air minum kat situ..air pon bersih...eeeee...seronoknyaaaa!!!

mcm nak ikut serta je berlari2 anak dgn akak...huhuhu!!

P/S: nama saya kat Fesbuk tu : Aspa Lela...
nnt dtg la tgk2 ladang saya yg asek mati je pokok nye tu ye..dan jgn lupa tolong jiruskan & kasi baja... xD