Tuesday, July 19, 2011

Mari uji kepantasan menaip

Terima kasih kat rakan blogger ku Attyfir sbb kasi link nk uji kepantasan menaip online, hehe. Dah lama betul aku tak menguji kepantasan 10 jari tangan aku menaip, hehe. Ntah macam mana ler skang, kan..
Aku belajar menaip masa form 4-5 di SMVTAA, Bentong dalam kursus PPJ. Menaip adalah subjek utama dlm kos kitorang, ngee. Tapi yang sebenarnya..aku leh tajamkan skill kelajuan menaip ni masa keje sebagai Kerani Kemasukan Data kat Jalan Ipoh, KL pada 17 tahun yang lalu, huhu..
Skang ni dok menaip kat umah ajelah, hehe..


Di bawah ni test yang pertama;

72 perkataan

Speed test


Yang kat bawah ni pulak...test yang ke-2...alahaii!!

74 perkataan

Speedtest


Malas dh ler nk try lagi. Cukup ler 2x tu.
Tapi seronok gak sebenarnya. Aku dh kasi link ni kat kengkawan sekelas aku dulu, hehe..
Dorang pun seronok test balik dan masing2 terus seronok sebab skill kelajuan (keystrokes) tinggi tambah2 keyboard pc dan laptop skang kan lagi lembut dari keyboard pc dolu2 apatah lagi papan2 hurup kat typewritter...

..TAMAT..

2 comments:

attyfir said...

ha amik..alona lagi terror..huhuhuuhu..kty paling tinggi pun baru 60 perkataan seminit..in english ..kalo bm, dlm 65 je..lebih kurangje

Unknown said...

bagus nak test kelajuan menaip blog ni hehe